שתף קטע נבחר

ראש ממשלת בריטניה נגד האיחוד האירופי: "כבדו אותנו"

תרזה מיי זעמה לאחר שמנהיגי האיחוד דחו את הצעתה בנוגע להיפרדות בריטניה במסגרת הברקזיט. "דחיית התוכנית ללא הצגת חלופה - בלתי מתקבלת על הדעת", אמרה. נשיא המועצה האירופית: "משוכנע שקיימת פשרה"

תרזה מיי (צילום: רויטרס)
צרות במשא ומתן על הברקזיט. מיי וחלק ממנהיגי האיחוד(צילום: רויטרס)

כעס ברחוב דאונינג: ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי דרשה אתמול (ו') ממנהיגי האיחוד האירופי "לכבד" את עמדותיה של בריטניה במשא ומתן על פרישתה במסגרת הברקזיט. מיי אמרה את הדברים במעונה ברחוב דאונינג לאחר ששבה מפסגה עם המנהיגים בזלצבורג שבאוסטריה.

 

מיי טוענת כי הצדדים הגיעו למבוי סתום בשיחות וכי העובדה שמנהיגי האיחוד דחו את תוכניתה מבלי להציע חלופה "בלתי מתקבלת על הדעת". ראש הממשלה הבריטית אמרה כי הצדדים יוכלו להגיע להבנות רק על ידי "מעורבות רצינית" מצד מדינות האיחוד.

תרזה מיי (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

 

תרזה מיי (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

תרזה מיי (צילום: AP)
(צילום: AP)

הפסגה נחשבת לכישלון לאחר שמנהיגי האיחוד דחו לחלוטין את הצעתה של מיי להיפרדות, מה שגרם לה לצאת בהצהרה במעונה שבלונדון. "לאורך התהליך התייחסתי לאיחוד האירופי בכבוד. אנו מצפים ליחס זהה. יחסינו אחרי ההיפרדות תלויים בכך", אמרה מיי, "זה לא מקובל לדחות את תוכניתו של הצד השני ללא הסבר".

 

נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק הגיב לדבריה של מיי ואמר כי הוא "משוכנע שפשרה שתיטיב עם כל הצדדים עדיין אפשרית". טוסק הוסיף כי אמר שתוכניתה של מיי לא תעבוד עקב "עמדותיה הנחרצות באופן מפתיע וחוסר רצונה להתפשר".


תרזה מיי (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

האיחוד האירופי ()

בהצהרה שפרסם מסר טוסק כי "התגובה של מנהיגי האיחוד האירופי הייתה כדי להדגיש את האמון שלהם בנציג האיחוד במשא ומתן בנושא הברקזיט, מישל ברנייה. אני בטוח שנגיע לפשרה טובה לכל הצדדים. אני אומר זאת כחבר קרוב וכמעריץ של ראש הממשלה מיי".

 

על פי דיווח ב"טלגרף" הבריטי, חברי ממשלתה של מיי ידרשו כי היא תציג "תוכנית ב'" לברקזיט אחרי הדחייה מצד האיחוד בזלצבורג. "לפגישה הזו חשיבות מכרעת. כל השרים יצטרכו להעריך מחדש את צעדיהם כמו שר החוץ שהתפטר בוריס ג'ונסון ושר הברקזיט שהתפטר דיוויד דיוויס".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים