שתף קטע נבחר

סגנו של נסראללה: "ההצגה הכושלת של נתניהו לא מעניינת, ערוכים להתמודד עם תוקפנות"

נעים קאסם תקף את דברי נתניהו באו"ם ואמר: "אנחנו ערוכים במוכנות מלאה להתמודד מול תוקפנות ישראלית אם תהיה כזו". מוקדם יותר קיבלו תושבי הדאחיה בביירות הודעות שבהן נכתב: "היזהרו, אתר של חיזבאללה ליד ביתכם"

 

"ההצגה הכושלת של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לא מאיימת עלינו" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"ההצגה הכושלת של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לא מאיימת עלינו"(צילום: רויטרס)

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, הדף בצהריים (ד') את האשמותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "ההצגה התקשורתית הכושלת של נתניהו לא מעניינת אותנו, וגם לא איומיו. אנחנו ערוכים במוכנות מלאה להתמודד מול תוקפנות ישראלית אם תהיה כזו, למרות שאנו לא צופים זאת בקרוב, וזה לא משפיע על העבודה הקשה והיומיומית שלנו לשפר את המוכנות שלנו ואת האמל"ח שלנו".

 

דבריו מגיעים על רקע חשיפת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם כי חיזבאללה מנסה לבנות תשתית להסבת טילי קרקע-קרקע לטילים מדויקים בשכונת אוזעאי, הסמוכה לשדה התעופה בביירות. קאסם אמר בכנס שנערך בביירות: "נלחמנו בשדה הקרב כשברקע קראו: 'אתם לא יכולים', ובסוף השגנו ניצחון אחר ניצחון. וכהוכחה לדברים האלה תראו מה קרה ללבנון אחרי השחרור של שנת 2000 (נסיגת נסיגת מרצועת הביטחון ואחרי השחרור של שנת 2006 (מלחמת לבנון השנייה). הניצחון של ציר ההתנגדות הוא ניצחון של לבנון".

 

מוקדם יותר דיווח העיתון "אל-שרק אל-אווסט" כי אלפי תושבים ברובע הדאחיה שבדרום ביירות קיבלו הודעות טקסט מגורם אנונימי לטלפונים שלהם ובהן אזהרה כי הם גרים באזור שחיזבאללה הפך למחסני אמצעי לחימה, העלולים להתפוצץ בכל רגע. בעיתון נכתב כי גורמים מדיניים בישראל סירבו להתייחס לדיווח שלפיו גורמי מודיעין ישראלים הם העומדים מאחורי ההודעות הללו.

 

בהודעה שהגיעה באפליקציית המסרים וואטסאפ לתושבי הדאחיה נכתב: "הודעה חשובה, בסמוך לביתך הוקם זה זמן מה אתר ששייך לחיזבאללה. הינך מתבקש לנקוט באמצעי זהירות".

 

 

הודעת סמס שקיבלו תושבי רובע דאחיה בביירות ()
ההודעה שקיבלו תושבי הדאחיה בביירות

צה
חשיפת מתקני הטילים של חיזבאללה ע"י צה"ל(צילום: דובר צה"ל)

צה
(צילום: דובר צה"ל)

צה
(צילום: דובר צה"ל)

חייל לבנוני לבנון סיור ג'ובראן באסיל  (צילום: רויטרס)
הסיור שביצע שר החוץ הלבנוני לשגרירים במדינה(צילום: רויטרס)

בהמשך לנאום ראש הממשלה באו"ם, צה"ל חשף תיעוד של מפעלי הטילים המדויקים של חיזבאללה בלבנון. נתניהו אמר בנאומו שהטילים של חיזבאללה נועדו להגיע לרמת דיוק של 10 מטרים. מצה"ל נמסר כי ישנם אתרים נוספים בביירות ומחוצה לה שבהם פועלים גורמי חיזבאללה בניסיון דומה להקמת תשתיות שיהיו מיועדות בעתיד לאחסנה/הסבה של טילים מדויקים.

 

לאחר מכן פרסם צה"ל תיעוד של מפעלי הטילים המדויקים, ובהם אחד הנמצא מתחת לאצטדיון קבוצת הכדורגל המזוהה עם חיזבאללה - אל-עהד. אחד הניסיונות להעברת מכונות המיועדות להסבת טילים למדויקים מסוריה ללבנון הותקף על ידי ישראל בשבוע שעבר בלטקיה, תקיפה שבמהלכה הפיל צבא אסד את מטוס האיליושין הרוסי.

 

לאחר חשיפת נתניהו הזמין שר החוץ של לבנון, ג'ובראן באסיל, שגרירים זרים שמוצבים בארצו לסיור באחד האתרים בביירות שבהם, על פי נאומו של ראש נתניהו, חיזבאללה מנסה לבנות תשתית להסבת הטילים. מטרת הסיור הייתה להוכיח לשגרירים כי אין פעילות כזו במקום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים