שתף קטע נבחר

פרשת ראשי עולם הפשע: נאשם חשוד באיומים על ראש צוות החקירה

ישראל אוזיפה, אחד הנאשמים בפרשה 512 שנחשב מקורב ליצחק אברג'יל, נעצר בחשד שאיים על ראש צוות החקירה במהלך הדיון בבית המשפט. המשטרה: "שמעו אותו אומר 'אני אפגע בילדים שלך'". עורך דינו: "הוא אמר בפומבי שהוא מתפלל לאלוהים שהשוטרים שעשו לו עוול ייפגעו"

ישראל אוזיפה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
ישראל אוזיפה(צילום: מוטי קמחי)

המשטרה עצרה אתמול (יום ד') את ישראל אוזיפה, אחד הנאשמים בפרשה 512 שנחשב מקורב ליצחק אברג'יל, בחשד כי איים על ראש צוות החקירה במשטרה שהוביל את חקירת הפרשה. על פי החשד הוא איים שיפגע בילדיו של ראש הצוות בזמן שהאחרון העיד אתמול במסגרת המשפט. בפרשה 512 - פרשת הענק שעוסקת בראשי עולם הפשע הישראלי - עומדים שורת עבריינים בכירים לדין.

 

לפי דברי נציג המשטרה בדיון המעצר של אוזיפה שנערך היום, במהלך הדיון בפרשה 512 אתמול, בזמן עדות ראש הצוות, איים אוזיפה עליו שיפגע בילדיו. "כמה אנשים שמעו את האיומים ושמעו את המשפט 'אני אפגע בילדים שלך' כשהוא פונה ומתקרב לעד", אמר החוקר. עדות נוספת גורסת כי אוזיפה אף הניף יד לעברו של העד.

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

מרבית הנאשמים בפרשה 512 נמצאים תחת אבטחה כבדה, בתא מעצרים ממוגן מוקף זכוכיות עבות. אלא שכמה מן הנאשמים, בהם אוזיפה, נמצאים מחוץ לתא המעצרים חופשיים באולם, והם משוחררים בתום כל דיון לביתם באיזוק אלקטרוני.

 

מנגד, עורך דינו של אוזיפה, איתן בן נון מהסנגוריה הציבורית, אמר בדיון כי הדברים נאמרו בפרהסיה בפני סנגורים, פרקליטים ומשטרה. "הוא אמר שהוא מתפלל לאלוהים שישלם לשוטרים שעושים לו עוול, והם ייפגעו כפי שהוא ובתו נפגעו" אמר. הסנגור הסביר במילותיו שלא מדובר באיום ממשי קונקרטי.

 

השופט גיא אבנון מבית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של אוזיפה עד מחר.

 

אוזיפה בן ה-58 נאשם בעבירות של סיוע לרצח וסיוע לפציעה בנסיבות מחמירות, ועבירות סמים. הוא מכחיש את המיוחס לו. בניגוד לנאשמים רבים, אוזיפה לא נחשב לעבריין אלים, אף שריצה עונשי מאסר בעברו.

 

בפרשה 512 נאשמים שורת עבריינים בכירים בחברות בארגון הפשיעה של אברג'יל. לחלקם מיוחסות עבירות של רציחות, עבירות סמים ועוד.

 

עו"ד איתי בן נון מהסנגוריה הציבורית אמר בתגובה: "הדברים נאמרו בבית המשפט בנוכחות סנגורים, פרקליטים ושוטרים. לטענתו של מר אוזיפה לא הייתה לו כל כוונה לאיים. לאור העובדה שהדברים נאמרו בפומבי אנו מצפים שהמשטרה תבדוק את טענותיו בהקדם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
ישראל אוזיפה
צילום: ירון ברנר
מומלצים