שתף קטע נבחר

תושב עוטף עזה: "יש מלחמה יום יומית על הגדר"

בנוסף להפרות הסדר השבועיות בימי שישי בגבול הרצועה, בשבועות האחרונים הפלסטינים מפגינים גם בשעות הלילה. ההפגנות כוללות השלכת רימונים, מטענים וחזיזים וכריזה במגפונים לישובים הסמוכים. תושב העוטף: "מתקיימת כאן מלחמת התשה"

 


הפרות סדר בגבול עזה (צילום: דובר צה
הפרות סדר בגבול עזה. גורמים נזק לגדר הגבול(צילום: דובר צה"ל)

לילות רועשים ומתוחים בעוטף עזה: כחצי שנה לאחר שהחלה מחאת הפלסטינים בעזה במסגרת "צעדת השיבה", בשבועות האחרונים ההפגנות על הגדר, שהתרחשו עד כה בשעות היום בלבד, החלו "לגלוש" אל תוך הלילה. כמעט מדי ערב מתאספים מאות ואלפי פלסטינים במוקדים שונים לאורך גבול הרצועה, החל משעות הערב ועד חצות. ההפגנות, שהפכו לאלימות עוד יותר, כוללות השלכת חזיזים ומטענים, רימונים ואבנים, עפיפונים ובלונים בוערים וגרימת נזקים לגדר הגבול.

 

במקרים שונים מצליחים הפלסטינים לחדור לשטח ישראל ולגרום נזקים לציוד המכני שמשמש את מערכת הביטחון לצורך עבודות הקמת המכשול. תופעת ההפגנות הליליות תפסה תאוצה בימים האחרונים שכן בחסות הלילה, כך הבינו המפגינים, צה"ל מתקשה יותר לבלום את ההמון להגיע לגדרות.

 

הכנה ושיגור של בלוני תבערה מעזה בלילה (צילום: AFP)
שיגור בלוני תבערה מעזה בלילה(צילום: AFP)
הפרת סדר ימית הפגנה פלסטינים גבול ישראל עם רצועת עזה משט ימי מפגינים פינוי פצוע (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

מטענים מאולתרים ורימוני נפץ בהפרות סדר בגבול עזה  (צילום: דובר צה
מטענים מאולתרים ורימוני נפץ שהושלכו בהפרות סדר בגבול עזה (צילום: דובר צה"ל)

מטענים מאולתרים ורימוני נפץ בהפרות סדר בגבול עזה  (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

 

על פני השטח נוצרה מציאות שונה לחלוטין. מדי ערב מתקיימת לאורך הגדר לחימה של ממש, אם כי במונחים אחרים. צה"ל מקפיד על הוראות פתיחה באש ברורות מאוד לחיילים, ואילו הפלסטינים לא בוחלים באמצעים ומשליכים מטענים בכמויות אדירות. בנוסף, קיים חשש לאש צלפים ולכן חיילי צה"ל נמנעים מלהתקרב לגדר.

 

המהומות לאורך הגדר מורגשות היטב בישובי עוטף עזה. מדי ערב נשמעים פיצוצים אדירים בישובים צמודי הגדר, בעיקר בשל השלכת חזיזים ונפצים. המטרה של הפלסטינים היא לעורר מהומה והם גם מצאו להם דרך נוספת: בעזרת מגפונים הם משמיעים הקלטות של אזעקת 'צבע אדום' ובמקומות מסויימים מתקרבים לגדר ומקללים את התושבים. באחד הישובים למשל, החלו לשמוע צעקות בעברית: "אנחנו באים להרוג אתכם דרך המנהרות, נשרוף את הישוב שלכם".

 

כל זה כאמור, מצטרף לטרור הבלונים והעפיפונים שנמשך מדי יום ועומד בממוצע על 10 מוקדי שריפות ביום. "למעלה מחצי שנה מתקיימת כאן מלחמת התשה", מספר עמית, תושב אחד הישובים בעוטף עזה. "ממש מלחמה יום יומית על הגדר".


פורסם לראשונה 03/10/2018 22:38

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מפגינים גם בלילות
צילום: AFP
מומלצים