שתף קטע נבחר

יו"ר ההסתדרות בי-ם: "יום חופש למי שיפעל לטובת משה ליאון"

בתיעוד מכנס סגור במטה המועמד לראשות הכיר, שהגיע לידי ynet, אמר דני בונפיל כי הוא "מצפה מכל אחד כאן לתת עבודה ולהביא רשימת מצביעים. מותר לי לבקש עבורכם חופש, לא קרה כלום". גם יו"ר ועד העובדים לקח חלק פעיל באירוע - בניגוד להנחיות היועמ"ש. מטה ליאון: "בונפיל ראוי לכל שבח"

  

יו"ר ועד העובדים בעיריית ירושלים, עו"ד אביחי אברהם, לקח אמש (יום ב') חלק בארגון כנס ופעל לגיוס תמיכה מקרב עובדי העירייה במשה ליאון, אחד המועמדים לראשות העיר - זאת בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה. כמו כן, בכנס אמר יו"ר ההסתדרות בירושלים, דני בונפיל: "אאשר יום חופש למי שיפעל לטובת מועמדותו של ליאון". הקלטה מהכנס הגיעה לידי ynet.

 

באירוע סגור שהתקיים במטה של ליאון בשכונת תלפיות, שבו לקח חלק אברהם, השתתף כאמור גם יו"ר ההסתדרות בבירה בונפיל, שכבר הודיע על תמיכתו בליאון. במהלך האירוע אמר בונפיל לעשרות עובדי העירייה שנכחו במקום: "אני מצפה מכל אחד מכאן לתת עבודה ולהביא רשימת מצביעים. אם אתם צריכים לצאת לחופש כדי לעשות את זה - מותר לי לבקש עבורכם חופש, לא קרה כלום".

משה ליאון (צילום: קפוצ'ינסקי)
משה ליאון(צילום: קפוצ'ינסקי)

הוא הוסיף: "ליאון, כ'אבא שלנו' יעשה הכול כדי שאף שערה מראשו של עובד עירייה לא תיפול. תודיעו לכל העובדים להצביע למי שבאמת טוב להם - משה ליאון".

 

עוד אמר בונפיל לעובדים בכנס הסגור: " אני מודיע לכם חבר'ה, יש לנו מחשב. זה לא איום חס ושלום, אבל יש לנו מחשב, אנחנו יודעים בדיוק כל אחד מה עשה. אז מי שלא יכול (לפעול למען הבחירות - ע.ט) מעכשיו אני אומר לכם, אני משחרר אותו. אבל מי שמביא רשימה קחו יום חופש אם צריך - על החופש הזה נקבל בתמורה פי עשרה". 

דני בונפיל (צילום: אלי מנדלבאום) (צילום: אלי מנדלבאום)
דני בונפיל(צילום: אלי מנדלבאום)

 

אחד העובדים: "קוראים לסיום תפקידו של יו"ר הוועד"

קודם לאירוע, פרסם יו"ר הוועד מספר הודעות בקבוצות ווטסאפ שבה חברים עשרות עובדי עיריית ירושלים, ובהן הוא קורא לעובדים להשתתף בכנס התמיכה בליאון. אברהם כתב: "נקיים כנס חברים לקראת הבחירות שיתקיימו לראשות העיר; ההתכנסות במטה הבחירות של חברנו משה ליאון, השתתפותכם חשובה ביותר".

 

בחוזר מנכ"ל מיוחד שהוציא היועץ המשפטי לממשלה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות באפריל האחרון, נכתב: "נאסר על נבחרי הציבור ועל עובדי הרשות לעשות שימוש במשאבי הרשות המקומית לצרכי מערכת הבחירות. שימוש מעין זה כאשר הוא נעשה בקשר עם תעמולת בחירות מהווה עבירה פלילית".

 

עוד צוין כי "גם שימוש במשאבי הרשות המקומית לצרכים פוליטיים שאינם בגדר תעמולה הינו בגדר האסור. שימוש מעין זה עלול להוות עבירה פלילית של הפרת אמונים, והוא לכאורה הוצאה בלתי-חוקית לעניין נוהל חיוב אישי".

 

אחד מעובדי העירייה אמר בשיחה עם ynet: "ועד העובדים הוא המשאב הכי חשוב של העירייה. אנחנו קבוצה מתוך עובדי העירייה וחברי הוועד קוראים ליועץ המשפטי של העירייה ושל ההסתדרות לסיום תפקידו של יושב ראש הוועד, ולקיים בחירות מידיות לוועד העובדים על מנת לבחור יושב ראש הנקי ממניעים פוליטיים לא ענייניים".

 

עו"ד אביחי אברהם מסר בתגובה: "צר לי כי יש מי שמנסים לרכוב על גבי ועל גב העובדים מתוך מניעים זרים ומטרות פוליטיות. חברי ועד ארגון עובדי העירייה אינם עושים כל שימוש במשאבי הרשות שומרים על הנחיות של היועץ המשפטי ושל חוזר המנכ"ל קלה וכבחמורה.

 

"כל פעולותיי נעשות תמיד כדין ומעולם לא חרגתי מהנחייה זאת או אחרת. עובדי העירייה מקפידים על פי הנחייתי שלא לקחת חלק בתעמולת בחירות מכל סוג שהוא, שלא להשתמש במתקני ובמשאבי העירייה לא בזמן עבודתם וכמובן שאף לא לאחר שעות עבודתם".

 

מטעם משה ליאון נמסר בתגובה: "דני בונפיל ראוי לכל שבח על כך שהמליץ לעובדים שמבקשים לפעול לטובת משה ליאון לקחת חופש ולא לעשות זאת על חשבון המעסיק שלהם או על חשבון משאבי הרשות. חשוב לציין עוד, כי דני בונפיל אינו המעסיק שלהם ואין הוא זה המעניק חופשות לאותם עובדים".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
דני בונפיל
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים