שתף קטע נבחר

אסון סביבתי בגלל טרור הבלונים: כ-12 אלף דונם יערות עלו באש

טרור בלוני ועפיפוני התבערה גובה מחיר סביבתי כבד מישראל. מנתוני קק"ל שהגיעו לידי ynet עולה כי 11,920 דונמים של יערות וחורש טבעי נשרפו בחצי השנה האחרונה. יער בארי ספג את עיקר האש עם 452 שריפות ואחריו יער כיסופים עם 353 שריפות

 

 

חצי שנה מאז התחלת טרור עפיפוני ובלוני התבערה - מתברר המחיר הסביבתי הכבד. מנתוני קק"ל שהגיעו היום (ג') לידי ynet עולה כי 11,920 דונמים של יער וחורש טבעי עלו בלהבות בחודשים הללו.

 

שריפה ליד נחל עוז (צילום: AFP)
שריפה ליד נחל עוז. יערות הפכו לאדמה חרוכה (צילום: AFP)
 

ביערות שנמצאים בעוטף עזה נרשמו 1,053 שריפות שכילו עצים רבים. היערות שספגו את מרבית האש היו יער בארי עם 452 שריפות, יער כיסופים עם 353 שריפות, יער שוקדה עם 75 שריפות, יער נחל חנון עם 31 שריפות ויער נחל הבשור עם 29 שריפות.

 

לא מעט עצים נפגעו בצורה משמעותית ויעברו עוד שנים רבות עד שישוקמו. זאת בנוסף לבעלי החיים השוכנים ביערות ששילמו בחייהם. את הנתונים אספו היערנים של קק"ל באזור הנגב המערבי שנמצאים בכוננות מזה חצי שנה ויוצאים לכל קריאה על שריפה.

 

טרור הבלונים בעין הבשור (צילום: רועי עידן)
שריפה בעין הבשור(צילום: רועי עידן)

טרור הבלונים בעין הבשור (צילום: תמרה כהן)
(צילום: תמרה כהן)

שריפה בקיבוץ בארי (צילום: קובי ריכטר/ דוברות כבאות והצלה)
(צילום: קובי ריכטר/ דוברות כבאות והצלה)

"הטבע בעוטף עזה ניזוק בצורה משמעותית", סיפר איש צוות כיבוי באחד היישובים בעוטף עזה, "אני מאמין שלאחר הגשם התמונה מעט תתבהר ונוכל לדעת מה התחדש ומה לא. אבל אין ספק שזו מכה קשה לטבע. מקומות שבהם נהגו לשבת אנשים בצל היערות- כעת הכל אדמה חרוכה".

 

והאש מעזה נמשכה גם היום. שלוש שריפות פרצו בעוטף עזה. אחת השריפות פרצה מבלון באזור קיבוץ גבים והאש התפשטה קרוב לבתי מגורים וציוד חקלאי. הושגה שליטה ולא היו נפגעים או נזק. בנוסף נחת בלון תבערה בחצר בניין בקרית מלאכי. חבלנים הגיעו למקום וטיפלו בבלון.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
אדמה חרוכה במקום יער
צילום: AFP
מומלצים