שתף קטע נבחר

עתירה לוועדת הבחירות: קוראים לאלקין "בוגד"

באתר אינטרנט הופץ קמפיין בשם "אלקין יחלק את ירושלים" ומוזכרת המילה "בוגד". דרך הקישור ניתן לראות שמדובר במודעה של יריבו לראשות העיר ירושלים, משה ליאון. "זו חציית קו אדום". ליאון: "איננו עומדים מאחורי הפרסום"

 

 

 

 

עתירה נגד המועמד לראשות עיריית ירושלים משה ליאון הוגשה הלילה לוועדת הבחירות, בטענה שהוא עומד מאחורי קמפיין אנונימי ממומן המכנה את אלקין "בוגד", וזאת בניגוד להוראות החוק.

 

הקמפיין שהופץ באתר האינטרנט "כיפה" תחת הכותרת "אלקין יבגוד בירושלים", מפורסם כקמפיין אנונימי, שאינו משויך לאחד מהמועמדים לראשות העירייה. אלא שבעת לחיצה עליו נחשף רכיב אינטרנטי, שדרכו ניתן לראות שבמערכת האתר כינו את המודעה בשם (שנסתר מעיני הציבור) "משה ליאון לראשות עיריית ירושלים".

 

 

 

ביג משה לאון זאב אלקין (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
זאב אלקין ומשה ליאון. "שימוש פסול ומסית"(צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

עו"ד עדי סדינסקי ועו"ד שרי זאנה הגישו את העתירה בשם אלקין, בדרישה מוועדת הבחירות להוציא צו המורה לאתר להפסיק להפיץ את המודעות המשמיצות את המועמד. לטענתם, העומד מאחוריהן הוא משה ליאון, וזאת בניגוד לחוק הדורש ממנו להצהיר מאחורי אלה קמפיינים הוא עומד.

 

עוד נטען בעתירה כי הקמפיין המדובר גובל בהסתה: "אין צורך להסביר ולהרחיב על כך שהשימוש במילה "בוגד" כלפי שר בישראל ואיש ציבור הינו פסול ומסית. לא צריך להזכיר את המשמעות המסוכנת של שימוש בביטויים אלה כלפי אישי ציבור".

 

בבחירות שיתקיימו בעוד 20 ימים, מסתמנים בירושלים ארבעה מועמדים בולטים, מבין השישה שהגישו מועמדות: אלקין וליאון, עופר ברקוביץ' ויוסי דייטש.

 

ממטה אלקין נמסר בתגובה: "המועמד של קומבינת דרעי וליברמן חצה קו אדום כדי לפגוע בשר אלקין, כי הוא יודע שאלקין הוא המועמד היחיד שמנצח בסיבוב שני כל מועמד ובכל תרחיש. אנו מצפים להתנצלות פומבית ומקווים כי אירוע מביך זה ישים סוף לקמפיין השקרים וההכפשות של ליאון".

 

משה ליאון מסר בתגובה: "תלונתו של אלקין נובעת ממצוקה קשה עקב ההבנה המחלחלת אליו כי הוא עומד להפסיד את הבחירות, לכן הוא נטפל לאירועים שוליים ולזוטי דברים. תלונתו הוגשה לאחר שהפרסום הופיע לזמן קצר. הוא הוסר ואיננו נמצא עוד. ברור כי התלונה היא תלונה קנטרנית ונועדה לצורך יחסי ציבור.

רשימתו של אלקין מעניינת אותנו כקליפת השום, אלקין אינו מתאים להיות ראש עיר וזוהי הנקודה החשובה. לעניין הפרסום, ככל הנראה מדובר ביוזמה של פעיל שהוסרה מיידית על ידי המטה מרגע שהתברר הנושא. איננו עומדים מאחורי הפרסום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
זאב אלקין ומשה ליאון
צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
מומלצים