שתף קטע נבחר

חוסלו מחבלים שפוצצו מטען על הגדר וחצו אותה. תיעוד: הנייה נמלט עקב ירי גז מדמיע

תקרית חריגה בגבול עזה: מחבלים הניחו מטען שהתפוצץ והצית את הגדר. הם חצו אותה, התקרבו לעמדת צה"ל - ונורו למוות. 15 אלף מתפרעים בגבול הרצועה, 6 נהרגו לפי הפלסטינים. תיעוד: מנהיג חמאס הנייה נמלט עקב ירי גז מדמיע. בעקבות התקריות: ליברמן עצר את העברת הדלק לרצועה

 

 

הפגנות גדולות בגבול עזה - ותקרית חריגה: לפי צה"ל, כ-15 אלף פלסטינים מתפרעים בכמה מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. הם משליכים מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה, מבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. צה"ל חיסל כמה מחבלים שפוצצו מטען על הגדר וחצו אותה. לפי הפלסטינים, שישה נהרגו עד כה. לאחד ממוקדי ההתפרעויות הגיע מנהיג חמאס איסמעיל הנייה. בסרטון הוא נראה מתקרב עם פמלייתו אל הגבול, ומפונה מהמקום בעקבות ירי גז מדמיע.

 

בשעות הערב כוחות צה"ל זיהו כמה מחבלים שטיפסו על גדר המערכת בדרום הרצועה, ליד מחנה הפליטים אל בורייג'. המחבלים הניחו מטען שהתפוצץ והצית את הגדר. מיד לאחר מכן זיהו כוחות צה"ל כמה מחבלים שחצו את גדר המערכת והתקרבו לעמדת צה"ל, ובתגובה הלוחמים ירו לעברם. המחבלים נהרגו, ואיש מלוחמי צה"ל לא נפגע.

  


צעדת השיבה (צילום: רויטרס)
ההתפרעויות בגבול עזה(צילום: רויטרס)

צעדת השיבה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

אסמאעיל הנייה בורח בזמן צעדת השיבה ()
הנייה מפונה בעקבות ירי גז מדמיע

צעדת השיבה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

צעדת השיבה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

צעדת השיבה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

צעדת השיבה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

חבלה בגדר המערכת בזמן צעדת השיבה   ()
חותכים את הגדר

חבלה בגדר המערכת בזמן צעדת השיבה   ()

צעדת השיבה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

צעדת השיבה (צילום: רויטרס)
ההתפרעויות באחד המוקדים(צילום: רויטרס)

צעדת השיבה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

אחד ממוקדי הבערת הצמיגים הוא מול כרם שלום. צוותי כיבוי החלו להפעיל מאווררי ענק על מנת למנוע כניסת עשן ליישוב. לפי הכבאות, ייעודם המקורי של אותם "דוחפי עשן", שלהם מנוע סילון עוצמתי, הוא פיזור עשן במנהרות. בנוסף, הוצבו "טווסים" שיוצרים מיסוך מים ומקטינים את כמות העשן. לצד זאת, נבנה על חומת כרם שלום מתקן ייחודי באורך 60 מטר שמאפשר ליצור מסך שמגן על היישוב מהעשן.

 

אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד דרום, הגיע למקום. מנגד, לצד השני של הגבול הגיע כאמור מנהיג חמאס הנייה. במקביל, גם טרור הבלונים נמשך. שריפה פרצה הערב באזור קיבוץ רוחמה, וכוחות הכיבוי השיגו שליטה על האש. בסך הכול, משעות הבוקר פעלו כוחות הכיבוי בעשר שריפות שפרצו כתוצאה מבלוני תבערה.

 

בעקבות האירועים בגבול עזה, הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן לעצור לאלתר את הזרמת הדלקים לרצועת עזה. בהודעה נאמר כי "בשעות הבוקר עברו ארבע מיכליות סולר מישראל לרצועה. לאחר מכן החלו התפרעויות קשות שכללו השלכת מטענים, הפרחת בלוני תבערה ואף ניסיון חמור לפרוץ את הגבול ולפגוע בחיילי צה"ל. ישראל לא תסבול מצב שבו מצד אחד מתאפשרת כניסת מכליות דלק לעזה ומנגד מופעלים טרור ואלימות כנגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל".

מאווררים (צילום: נאור אואקרט)
מאוורר עשן ענק ליד כרם שלום(צילום: נאור אואקרט)

עשן בכרם שלום (צילום: נאור אואקרט)
עשן בכרם שלום(צילום: נאור אואקרט)

פסטיבל אינדינגב ()
עשן גם בפסטיבל אינדינגב

אלוף הרצי הלוי (צילום: נאור אואקרט)
אלוף הרצי הלוי(צילום: נאור אואקרט)

צמיגים ()
הצמיגים, לפני הבערתם

הבוקר התייחס הנייה למאמצים להביא לרגיעה באזור. "אנחנו פועלים מול כמה גורמים ובהם מצרים, קטאר והאו"ם להשגת הבנות כדי לשבור את המצור", אמר בנאום וידאו שהוקרן בכנס איסלאמי באיסטנבול שבטורקיה. "אפשר שההבנות יובילו לרגיעה בתמורה לשבירת המצור. להבנות הרגיעה לא יהיה מחיר מדיני והן לא יבואו על חשבון האחדות הלאומית הפלסטינית בין עזה לגדה".

 

דבריו של הנייה נאמרו ברקע הכנסת מכליות הסולר שתרמה קטאר לרצועה - שכאמור כניסתן הופסקה מעתה בהוראת ליברמן. בנוסף למכליות, שמיועדות להרחיב את שעות אספקת החשמל לתושבי עזה, הוכנסו בימים האחרונים גם משאיות לניקיון כבישים ורחובות.

 

מאז החל קמפיין "צעדת השיבה" חלפה כחצי שנה וכמעט 200 פלסטינים מרצועת עזה נהרגו. בשלושת השבועות האחרונים הגיע קמפיין השיבה לנקודת רתיחה בעידוד חמאס. רק אתמול צה"ל נטרל והשמיד מנהרת טרור שחדרה לישראל, שהתפתלה והתחברה למנהרות לחימה נוספות של חמאס ברצועת עזה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים