שתף קטע נבחר

פעילות BDS נקנסו עקב ביטול הופעת לורד - וגייסו כסף לעזה

ג'סטין סאקס ונדיה אבו שאנב, פעילות פרו-פלסטיניות מניו זילנד, שכנעו את הזמרת לורד לא להגיע לארץ. בית המשפט בישראל חייב אותן בפיצוי למעריצות, והן הודיעו שלא ישלמו. במקום זאת הן גייסו כבר 9,000 דולר למוסדות ברצועה

הזמרת לורד (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
הזמרת לורד(צילום: Gettyimages)
שתי האקטיביסטיות הפרו-פלסטיניות מניו זילנד שחויבו על ידי בית המשפט בישראל לפצות מעריצות בגין פעולותיהן שגרמו לכוכבת הפופ לורד לבטל את הופעתה בארץ, גייסו עד הבוקר (יום א') כ-9,000 דולר מתרומות באתר גיוס המונים. השתיים, ג'סטין סאקס היהודייה ונדיה אבו שאנב, נתבעו על ידי שלוש צעירות מישראל, ובפסק דין תקדימי הן חויבו לשלם להן פיצוי של 45 אלף שקל.

 ג'סטין סאקס ()
ג'סטין סאקס

סאקס ואבו שאנב אמרו כי הן לא מתכוונות לשלם את הקנס שהוטל עליהן, והוסיפו כי מדובר ב"תעלול" שנועד להרתיע את מבקרי ישראל. הן החליטו לגייס סכום דומה על מנת לתרום אותו לקרן לבריאות הנפש הפועלת בעזה ולקבוצות הפועלות למען העצמה נשית ברצועה. בראיון לתחנת רדיו מקומית אמרו השתיים: "ברגע שנדרשנו לנושא, הרגשנו שצריך לפעול בכדי להעלות שוב את הסוגיה הפלסטינית".

 

שלוש הישראליות שהגישו את התביעה נגד פעילות החרם:

שושנה שטיינבך, איילת וורצל ואהובה פרוגל  ()
שושנה שטיינבך, איילת וורצל ואהובה פרוגל

בדצמבר האחרון שלחו סאקס ואבו שנאב מכתב לזמרת לורד, וקראו לה לבטל את הופעתה המתכוננת בישראל. "מיליוני אנשים מתנגדים למדיניות הישראלית בשטחים הכבושים מאז ‭ ,1967‬שכוללת טיהור אתני, הפרת זכויות אדם ואפרטהייד", כתבו. "אנחנו מאמינות שחרם כלכלי-אינטלקטואלי ואמנותי הוא כלי אפקטיבי למחות נגד פשעים אלה".

 

לורד הגיבה למכתב בטוויטר, ולאחר קמפיין של ארגון ה-BDS, היא הודיעה על ביטול המופע.

 

חודש לאחר מכן הגישו שושנה שטיינבך, איילת וורצל ואהובה פרוגל בנות ה-17, תביעה נגד הצעירות מניו זילנד בהתבסס על חוק החרם המטיל אחריות על מי שקורא לחרם על מדינת ישראל. עם קבלת הכרעת הדין אמרה שטיינבך: "כשראינו למה המופע מתבטל חשבנו שאי אפשר לעשות משהו. כעת אנחנו שמחות שהצדק נעשה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages, פייסבוק
סאקס ולורד
צילום: gettyimages, פייסבוק
מומלצים