שתף קטע נבחר

נתניהו: קרובים לפעילות אחרת - מכות משמעותיות מאוד בעזה

ראש הממשלה איים על חמאס בפתח ישיבת הממשלה ואמר בהמשך לדברי ליברמן באולפן ynet כי "כנראה בחמאס לא הבינו את המסר. אם הם לא יפסיקו את ההתקפות נגדנו הן יופסקו בדרך אחרת והיא תהיה כואבת מאוד". הקבינט יתכנס לדיון מיוחד בעקבות אירועי עזה

 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו מאיים על חמאס , לאחר התקרית החריגה בסוף השבוע שבה 20 מחבלים פרצו את גדר רצועת עזה. בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (יום א') אמר נתניהו: "אנחנו קרובים לפעילות מסוג אחר - מכות משמעותיות מאוד". לדבריו, "אם יש לו שכל, חמאס יפסיק את האש ואת ההתפרעויות האלימות עכשיו". את הדברים הוא אמר בהמשך לריאיון של שר הביטחון אביגדור ליברמן באולפן ynet, שבו אמר כי "הגענו לרגע שחייבים להנחית על חמאס את המכה הכי קשה שאפשר".

 

נתניהו הוסיף: "בחמאס כנראה לא הפנימו את המסר. אם לא יפסיקו את ההתקפות האלימות נגדנו, הן יופסקו בדרך אחרת והיא תהיה כואבת, כואבת מאוד. אנחנו קרובים מאוד לפעילות מסוג אחר, פעילות שתכלול מכות עוצמתיות מאוד. אם יש לו שכל, חמאס יפסיק את האש ואת ההתפרעיויות האלימות - עכשיו". על רקע ההסלמה בעזה יתכנס היום ב-15:00 הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון מיוחד בנושא .

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה (צילום: אוהד צויגנברג)
נתניהו בישיבת הממשלה(צילום: אוהד צויגנברג)

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

בישיבת שרי הליכוד, שנערכה לפני ישיבת הממשלה, התייחס נתניהו לחוק הגיוס, שעלול להביא לפירוק הקואליציה ולהקדמת הבחירות. "חוק הגיוס הוא חוק טוב, צריך לשים אותו מאחורינו. הוא טוב לישראל וטוב לציבור החרדי. אני קורא למועצת גדולי התורה שמתכנסת היום לקבל את ההחלטה הנכונה. זה חשוב למדינת ישראל".

 

נתניהו: "חוק הגיוס הוא חוק טוב, החוק הזה צריך לעבור וצריך לשים אותו מאחורינו. הוא טוב לישראל וטוב לציבור החרדי. אני קורא למועצת גדולי התורה שמתכנסת היום לקבל את ההחלטה הנכונה. זה חשוב למדינת ישראל".

 

בראיון הבוקר התייחס גם השר ליברמן לסוגיות הנפיצות. על העימותים בגבול עזה אמר: "לישראל אין שום זכות, אין אופציה, אין את הלוקסוס לנהל מלחמות יש ברירה. אנחנו יכולים לנהל אך ורק מלחמות אין ברירה. בחודשים האחרונים עשינו כל מאמץ, הפכנו כל אבן והשלב הזה של אין ברירה מאחורינו".

 

על חוק הגיוס אמר: "הכדור לא נמצא במגרש של הרבנים, אלא של ראשי המפלגות. אם ראשי המפלגות יחליטו שהם רוצים להמשיך אז ימשיכו. אין החלטה סופית לא אצל ראש הממשלה, לא אצל אחרים. כל אחד מסתכל מהזווית שלו. אני אומר מהזווית שלי, מהזווית הביטחונית - הדבר האחרון שנחוץ לנו כרגע זה בחירות". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
נתניהו, היום
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים