שתף קטע נבחר

התבטאויות נתניהו וליברמן מרמזות: הולכים לבחירות

בוטלה ישיבת ראשי הקואליציה: רה"מ ושר הביטחון מתעקשים על אישור חוק הגיוס בנוסח הנוכחי, אך מועצת גדולי התורה שתתכנס היום צפויה לדרוש שינוי. המשמעות: פירוק הממשלה

 

סגן השר ליצמן, רה"מ נתניהו והשר ליברמן ()
סגן השר ליצמן, רה"מ נתניהו והשר ליברמן

התבטאויות מצד ראש הממשלה וחברי קואליציה בכירים לגבי נוסח חוק הגיוס רומזת שהכיוון ברור: פירוק הממשלה במושב החורף של הכנסת המתחיל מחר (יום ב'), והליכה לבחירות מוקדמות. אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון תתכנס ב-17:00 מועצת גדולי התורה של דגל התורה לדון בנוסח החוק, וככל הנראה תדרוש שינוי של הנוסח – דבר שלא מקובל על חברי קואליציה אחרים.

 

עוד צעד שמעיד על כך הוא ביטול ישיבת ראשי הקואליציה היום. ראשי המפלגות התפזרו והסבירו כי כעת "ממתינים למועצת גדולי התורה". גורמים פוליטיים אמרו כי אין טעם בקיום הישיבה, כל עוד מועצת גדולי התורה לא מסרה את החלטה. 

 

בישיבת שרי הליכוד הבוקר התייחס לנושא ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הנוסח שמונח כיום על שולחן הכנסת הוא טוב וקרא לאשר אותו. "צריך להשאיר את זה מאחורינו", אמר לשרים אף שהוא מודע לכך שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן כבר הודיע בפומבי שיפרוש מהממשלה אם הנוסח של החוק יעבור כמו שהוא. העובדה שנתניהו לא ניסה לפייס או להוביל לפשרה, מחייבת את המשבר הצפוי.

 

 

 

נתניהו התייחס לנושא גם בפתח ישיבת הממשלה: "נשאלתי הרבה על חוק הגיוס. זהו חוק טוב, חוק מאוזן, הוא מאזן בין צורכי הצבא שהכין אותו וכמובן צורכי הציבור החרדי. החוק הזה צריך לעבור ואני חושב שהגיע הזמן לשים אותו מאחורינו. זאת עמדתי, זו צריכה להיות גם עמדת הממשלה. לטובת המדינה, לטובת הציבור החרדי, לטובת יחסי חרדים-חילונים. לכן אני קורא למועצת גדולי התורה שמתכנסת היום לקבל את ההחלטה הנכונה. החוק הזה טוב לישראל".

 

להתבטאויות של נתניהו התווספה גם הצהרתו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שהתראיין הבוקר באולפן ynet ואמר שאין בכוונתו לאפשר כל שינוי בנוסח החוק. "כל בורג שייצא משם יפרק את הכול", אמר. "אני לא חושב שהבחירות כרגע הן הדבר הנחוץ ביותר למדינת ישראל. אפשר תמיד להמציא תירוצים. חוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה ברוב גדול. אין שום בעיה להעביר את זה גם בקריאה שנייה".

 

שכונה יהודית חדשה בחברון ו"סולחה" בין אדלשטיין לרגב

במקביל, הממשלה אישרה היום את תוכנית "רובע חזקיהו" של שר הביטחון ליברמן, שבמסגרתה ייבנו 31 יחידות דיור במתחם בחברון. "לראשונה זה 20 שנה תוקם שכונה יהודית חדשה בחברון", צייץ ליברמן בחשבון הטוויטר שלו. "במקום מחנה צבאי נקים שכונה חדשה. במקום מגורי חיילים נבנה 31 דירות, שני גני ילדים ומעון. אני מודה לראש הממשלה ולשרי הממשלה שנרתמו לאישור תוכנית 'רובע חזקיהו' שגיבשתי. זהו עוד ציון דרך חשוב בפעילות הענפה שאנו מובילים לחיזוק ההתיישבות ביו"ש, במעשים".

 

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בירך על אישורי בניית השכונה היהודית החדשה בחברון. לדבריו, רק לפני חודש פתחנו את שנת הלימודים עם התושבים היקרים של חברון. בשנה הבאה נפתח את שנת הלימודים עם שני בתי ספר וגן ילדים נוספים שאישרה הממשלה היום. במקום ייבנו דירות חדשות עבור משפחות חדשות, והיישוב היהודי בעיר האבות יגדל ויתחזק עוד יותר".

 

אדלשטיין ושרת התרבות והספורט מירי רגב נפגשו הבוקר בלשכת יו"ר הכנסת כדי ללבן את המחלוקת ביניהם שהתגלעה לפני טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות האחרון. בתום הפגישה החליטו השניים להותיר את המחלוקת מאחור ולפעול יחד להצלחת הליכוד.

 

"ליבנו את המחלוקת העניינית שהיתה בינינו ואנו ממשיכים קדימה למען הליכוד", אמרו השניים. "ליכוד מאוחד הוא ליכוד חזק. נמשיך לפעול יחד להצלחתו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים