שתף קטע נבחר

"משפחה שהייתה מלח הארץ": כפיר, שירה והתינוקת גאיה נהרגו בתאונה

המשפחה והמכרים של משפחת אביטן הצעירה - ההורים שירה וכפיר ובתם התינוקת גאיה - מתקשים לעכל את בשורת מותם. "ראיתי את שירה רק אתמול עם התינוקת. זה בלתי נתפס", מספרת שכנה מקצרין. בוחן תאונות: "האוטובוס עבר טיפול לפני יומיים, הסבירות לתקלה מכנית אינה גבוהה"

  

 

כפיר ושירה אביטן ובתם התינוקת גאיה, שנהרגו מוקדם יותר היום (ה') בתאונת דרכים עם אוטובוס בכביש 90 באזור ים המלח, יובאו מחר למנוחות. הלווייתם תתקיים בשעה 13:00 בקצרין. המשפחה הצעירה נהרגה לאחר שאוטובוס של "אגד הסעים" פגע ברכב הפרטי שבו נסעו.

כפיר שירה וגאיה אביטן נהרגו בתאונת רכב אוטבוס כביש 90 (צילום: באדיבות המשפחה)
משפחת אביטן(צילום: באדיבות המשפחה)

ליזי זאב, דודתו של כפיר, סיפרה הערב: "הוא היה מקסים, נשמה, מלח הארץ. כפיר שירת בקבע, שירה עד לפני שבועיים הייתה חיילת בקבע שהתשחררה מהצבא לאחר שילדה את גאיה המקסימה. משפחה שהייתה מלח הארץ שנמחקה מעל פני האדמה. אנחנו לא יודעים איך להכיל את זה. תרבות הנהיגה במדינה היא תוצר לוואי של החינוך הלקוי. צריך לשנות את החינוך במדינה ומשם למגר את הפשיעה בכבישים".

 

מכרה של משפחתה של שירה שמתגוררת בקצרין, יפית אוחיון משען, סיפרה כי רק אתמול ראתה את שירה ואת גאיה התינוקת בעיר. "ראיתי את שירה רק אתמול עם התינוקת. היא בסך הכל נסעה לאחותה, שעברה לפני מספר שנים להתגורר עם בעלה ועם הילדים באילת. רק אתמול לראות אותה ואת הילדה ולפני מספר שעות בתי מתקשרת לבשר לי על האסון. כולנו, כל קצרין, מרכינים ראש בפני האסון. מקרה טרגי. קשה מאוד ובלתי נתפס".

 

 

דימה אפרצב, ראש מועצת קצרין ומכר של המשפחה, אמר הערב ל-ynet: "אסון גדול ותדהמה גדולה פקדו את קצרין, את הקהילה וגם את המשפחה. תאונה מחרידה שבה נספו שלושה אנשים - תינוקת, בת קצרין ובעלה. אנחנו קיבלנו את הידיעה מהרגעים הראשונים. המועצה וכל זרועותיה מלווים את המשפחה. זה המקום למסור תנחומים למשפחה, ואנחנו עדיין עוד מעכלים את האירוע.


"הם היו בדרך דרומה, אחרי פרק זמן ממושך שחיכו לחופשה ולצערי הרב באמצע הדרך קרה האסון הנורא", אמר אפרצב. "כל המשפחה כרגע חוזרת לקצרין. כולם בדרך מאילת וממקומות אחרים.

 

"זו משפחה מאוד ותיקה ומכובדת. זו סיטואציה מאוד מאוד קשה, גם לי באופן אישי. כאחד שנקלט על ידי משפחה הזאת, לפני 26 שנים. כולנו כאן נמצאים באבל כבד מאוד. אם המשפחה עד לא מזמן הייתה עובדת מועצה, הילדים כולם התחנכו במערכת חינוך, משפחה לתפארת. שירה בדיוק סיימה את השירות שלה בלשכת הגיוס בטבריה וכל החיים היו לפניה. בהחלט היו תוכניות. קשה לי לעכל את זה. אבל כבד מאוד למשפחה ולקהילה כולה, וכל מי שהיה קשור למשפחה הזאת". שירה היא האחות הצעירה במשפחה בת שישה אחים.

זירת התאונה (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

זירת התאונה (באדיבות משה מזרחי)
(באדיבות משה מזרחי)

זירת התאונה (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

 

בוחן תאונות: "הסבירות לתקלה מכנית אינה גבוהה"

האוטובוס הפוגע, של חברת "אגד היסעים", יצא מדימונה לכיוון מלונות ים המלח כשעליו 50 נוסעים. כשלושה קילומטרים לאחר צומת נאות הכיכר הנהג דיווח כי שמע פיצוץ בגלגל. הוא התנגש ברכב הפרטי של המשפחה. בתאונה נפצעו גם 14 בני אדם, שפונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה

בבאר שבע.

 

הערב נמסר מהמשטרה כי לאחר חקירה ראשונית של התאונה וגביית עדויות, החקירה תימשך בבדיקות מעבדה. נמסר כי תיבדק טענת הנהג לכשל במערכת ההיגוי. עוד נבדק אם הנהג איבד שליטה כתוצאה מתקר בצמיג. לפי הערכת המשטרה, החקירה תהיה ממושכת. 

 

סגן ניצב בדימוס פרדי הרשקוביץ, לשעבר בוחן תאונות הראשי של המשטרה וכיום בוחן תאונות של אגד, אמר: "האוטובוס מ-2017 והוא עבר טיפול בטיחות ב-15 באוקטובר, לפני יומיים. לכן הסבירות לתקלה מכנית אינה גבוהה.

 

"מדובר בכביש בין עירוני, דו כיווני עם נתיב לכל כיוון וללא מפרדה ולכן אין ספק שאם הייתה מפרדה התוצאה לא הייתה זו של היום. האוטובוס סטה לשמאל, זו עובדה, זה יכול להיגרם או מטעות אנוש של הנהג. בדקו שכרות והוא היה בסדר לפי מיטב ידיעתי. כמו כן אני מניח שיבדקו שהוא היה מרוכז בנהיגה. 

 

"לפי התמונות שהגיעו אליי, הצמיג הקדמי של האוטובוס היה מפורק לחלוטין עם נזק קשה מאוד. זה יכול לקרות מכמה דברים, אחד מהם שהצמיג היה ללא אוויר במשך דרך ארוכה והחום גרם לכשל בצמיג, זו אפשרות פחות סבירה לדעתי בגלל הבדיקה שהאוטובוס עבר. אפשרות שנייה היא שהיה חפץ בכביש שהרס את הצמיג. אפשרות נוספת היא שהצמיד נהרס מהמכה ברכב הפרטי.

 

"אני יכול לשער שהצמיג כשל ואני אומר זאת בזהירות ולכן האוטובוס סטה. במהירויות כאלו אם יש כשל פתאומי בצמיג, האוטובוס יסטה בחדות לצד שהצמיג כשל כמעט ללא יכולת שליטה של הנהג. זה אסון נורא, ועם כל הניסיון שיש לי - בכל פעם שזה קורה אני לא יודע איך להשתלט על הרגשות. תנחומיי למשפחה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המשפחה
נהרגו שתאונת דרכים באזור ים המלח: ההורים כפיר ושירה והבת גאיה
צילום: באדיבות המשפחה
מומלצים