שתף קטע נבחר

החייל שנדקר וירה במחבל: "עשיתי הכול כדי להגן על הקצינה שלי"

רב"ט מ', שנדקר בפיגוע בחברון, משרת כנהג במינהל האזרחי. למרות שנפצע, הוא הצליח לדרוך את הנשק ולירות במחבל: "כך חייל צריך להגיב, לא משנה אם הוא טבח או צנחן"

 

 

 

"עשיתי הכול כדי להגן על הקצינה שלי", מספר רב"ט מ', שמשרת כנהג תומך לחימה בצה"ל ונדקר הבוקר (ב') בפיגוע בחברון - אך הצליח לירות במחבל. בשיחה עם ynet הוא משחזר: "זה היה אני או המחבל. חייל צריך להגיב כך, לא משנה אם הוא טבח או צנחן".

 

"עמדתי ושמעתי 3 צעקות של 'אללה אכבר'", שחזר רב"ט מ', "סובבתי את הראש, ואז מטווח של מטר ראיתי את המחבל מחזיק חפץ חד בידו ומתנפל עלי. נאבקתי איתו פיזית, ותוך כדי נדקרתי בחזה וביד. במהלך המאבק הוא העביר את החפץ החד לידו השנייה. הלכתי קצת אחורה, ואז הוא ניסה לדקור אותי בבטן. בזמן הזה כבר דרכתי מהר את הרובה ויריתי לעברו כדי לנטרלו. הכי היה חשוב לי באותם רגעים למנוע פגיעה בקצינה שלי ובי. לאחר שיריתי בו וידאתי שהוא לא יוכל לקום שוב ולדקור. כל האירוע נמשך אולי 2 דקות".

קציני המינהל האזרחי בזירת הפיגוע בחברון הבוקר ()
 

לנקודה מיהרו להגיע לוחמי גולני שאחראים על הגזרה, מעמדה סמוכה, כדי לסגור את האזור לתנועה ולבודד את הזירה. רב"ט מ' פונה באמבולנס של מד"א, וזכה לשבחים וגיבוי מצד מפקדיו. בעוד כחודש יציין שנה מאז שהתגייס לצבא, ובתפקידו הנוכחי במנהלת התיאום והקישור חברון, יחידה שאמונה על תיאום הסיוע האזרחי לפלסטינים בעיר, הוא משרת כעשרה חודשים.

 

רב"ט מ': "אני תמיד דרוך כי אני לא יודע מאיפה זה יכול להגיע אליי. פה זה לא תל אביב ולא באר שבע. צריכים להיות ערניים בכל מצב ולא להתפזר. בשעות האחרונות אני חושב על זה ומבין שאם לא הייתי מגיב כפי שהגבתי אז הייתי כבר מת. הרגשתי שפעלתי כמו שצריך ולפי הפקודות. זה היה אני או המחבל. חייל צריך להגיב כך בגזרה, ולא משנה אם הוא לוחם בצנחנים או טבח מהחטמ"ר". הפיגוע הבוקר בחברון מהווה חלק משרשרת של פיגועי טרור בגדה המערבית בשבועות האחרונות, שגבתה קורבנות ישראלים ומתרחשת במקביל להסלמה בגבול רצועת עזה.

 

 

מוקדם יותר היום, מחבל דקר את רב"ט מ' בעזרת מספריים ופצע אותו קל ליד מערת המכפלה בחברון ושכונת אברהם אבינו. מדובר צה"ל נמסר כי החייל וכוח נוסף שהיה במקום הגיבו בירי ונטרלו את המחבל, בן 42 מחברון, שמת מפצעיו.

 

החייל שנדקר משרת במינהל האזרחי והוא סייר במקום עם הקצינה שלו. המחבל הגיע מאחוריו, ניסה לדקור את שניהם וחרף פציעתו השטחית מהדקירה, דרך את הנשק, ירה ופגע במחבל.

זירת הפיגוע דקירה חברון סיכול מחבל נהרג (צילום: TPS   )
זירת הפיגוע בחברון(צילום: TPS )

פיגוע דקירה חברון סיכול מחבל נהרג (צילום: בט
המחבל מוטל על הקרקע לאחר הירי(צילום: בט"ש וחירום)

קציני המינהל האזרחי בזירת הפיגוע בחברון הבוקר ()
קציני המינהל האזרחי בזירת הפיגוע

ראש המינהל האזרחי, תת-אלוף בן חור אחוות, ביקר את רב"ט מ' ואמר לו: "אני שמח לבקר אותך כשאתה עם פציעה קלה בלבד. נהגת באומץ לב, נטרלת את המחבל במהירות, במקצועיות ונחישות תוך דאגה ושמירה על הקצינה שאותה אבטחת. חיי היומיום בחברון הינם מורכבים. לצערי המחבל בחר בדרך הטרור. אני מאחל לך רפואה שלמה, חבריך כבר מחכים לך במת"ק חברון".

 

רב"ט מ' שנדקר ונפצע הוא זה שירה ראשון ופגע במחבל. המחבל שנורה נותר על הקרקע מנוטרל והחייל טופל סמוך לזירה. כונני "הצלה ללא גבולות מד"א" הוזעקו למקום וטיפלו באירוע.

 

שלשום המשטרה עצרה פלסטיני בן 20 שהגיע ליישוב הר אדר עם סכין. על פי החשד, הצעיר התכוון לבצע פיגוע במקום. החשוד הגיע מהכפר הפלסטיני הסמוך קטנה וחצה את גדר ההפרדה לפני שנכנס לשטח היישוב.

 

בשבוע שעבר ניסה מחבל פלסטיני לדקור חייל בצומת גיתי שבשומרון. לוחמים מגדוד 55 של התותחנים ירו בו למוות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים