שתף קטע נבחר

הנהג שפגע בארי נשר מואשם: הפקיר, נהג בשכרות ושיבש הליכי משפט

הכדורגלן יצחק אספה, שפגע בנער בן ה-17 בשדרות רוקח בתל אביב בחג הסוכות, נאשם בהפקרת פצוע בזירה, נהיגה בהשפעת אלכוהול ושיבוש הליכים. כך עולה מכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב. תחילה נחשד אספה גם בגרימת מוות ברשלנות - אך סעיף זה לא נכלל בכתב האישום

 

 

הכדורגלן יצחק אספה (19), שהיה מעורב בתאונת הפגע וברח שבה נהרג הנער ארי נשר בסוכות, מואשם בהפקרת פצוע בזירה, נהיגה בשכרות ושיבוש הליכי משפט. מאז האירוע הוא נחשד גם בגרימת מוות ברשלנות, אולם סעיף זה לא נכלל בכתב האישום שהוגש הבוקר (יום ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

  

לפי המתואר בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רותם נוימן וסרמן, הנאשם הינו "נהג חדש צעיר". "בליל 24 בספטמבר 2018 הגיע הנאשם למועדון 'לייטהאוס' שבנמל תל אביב על מנת לחגוג את יום הולדתו של חברו. במהלך שהותו במועדון צרכו הנאשם וחבריו משקאות אלכוהוליים ובהם 3 בקבוקי וודקה מסוג 'פינלנדיה'.

 

בהמשך הלילה, מתואר בכתב האישום, החליטו הנאשם ושני חבריו לעזוב את המועדון ולנסוע למסיבה נוספת ברחוב בן אביגדור שבדרום תל אביב, כשהנאשם עזב את המועדון ברכבו ואילו שני חבריו ברכב אחר. סמוך לשעה 3:35 לפנות בוקר נהג הנאשם בשדרות רוקח בתל אביב-יפו, מכיוון מערב לכיוון מזרח, לעבר צומת הכניסה לחניון "רידינג", בהיותו שיכור ובמהירות של כ-75 קמ"ש, אף כי מדובר בדרך עירונית שהמהירות המותרת בה היא 50 קמ"ש.

 

אספה, משפחתו ובת זוגו בבית המשפט:

הגשת כתב אישום נגד הכדורגלן יצחק אספה בגין דריסה של ארי נשר ז
(צילום: יריב כץ)

הגשת כתב אישום נגד הכדורגלן יצחק אספה בגין דריסה של ארי נשר ז
(צילום: יריב כץ)
 

 

 

"חרף תוצאות התאונה - המשיך הנאשם בנסיעה"

באישום מצוין כי האופניים הם שסטו אל הרכב: "באותה עת, רכב קטין על גבי אופניים עם מנוע עזר, כשהוא מרכיב על גבי החלק הקדמי של האופניים את חברו ארי נשר ז"ל. הקטין רכב על האופניים בכיוון נסיעתו של הנאשם ולפניו במהירות של כ-25 קמ"ש. בשלב מסוים, כשרכבו של הנאשם היה במרחק של כ-15 מטרים מאחורי האופניים, סטו האופניים שמאלה והנאשם התנגש בהם בעוצמה עם חלקו הימני הקדמי של רכב הקיה".

 

"לאחר התאונה  וחרף תוצאותיה", נאמר עוד, "המשיך הנאשם בנסיעתו, כשמספר שניות לאחר מכן נעצר בחריקת בלמים לפני צומת הרחובות שד' רוקח ואבן גבירול. הנאשם עצר את הרכב לפרק זמן קצר, המשיך בנסיעה איטית למרחק קצר, עצר בשנית ואז נמלט מן המקום לכיוון רחוב בן אביגדור, וזאת מבלי שעמד על תוצאות התאונה או הושיט כל עזרה למנוח ולקטין, אשר שכבו פצועים במקום. במהלך נסיעתו התקשר הנאשם לחברו ארבע פעמים, כשהוא שרוי בלחץ. בתחילה אמר כי הוא חושב שיש לו תקר בגלגל ובהמשך אמר כי הוא 'פגע במשהו והמשיך לנסוע'. עוד בהמשך, אמר הנאשם כי עיניו נעצמו, הוא הרגיש שפגע בדבר מה – אך המשיך בנסיעה".

 

בהמשך הלילה, כך לפי האישום, ביקש הנאשם מחברו להתקשר לחברת "אלדן", למסור למוקדנית כי רכב הקיה היה מעורב בתאונה ולבקש כי יגיע גרר על מנת לקחת את רכב הקיה למוסך, וזאת בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי. בשלב מסוים החליטו הנאשם וחברו לנסוע לכיוון נמל תל אביב על מנת לנסות ולאתר את מקום התאונה בה היה מעורב.

 

 

בהגיעם למקום התאונה, נאמר, הבחינו בכוחות המשטרה וכן בחלקי רכב הקיה אשר היו פזורים במקום וחרף זאת, הנאשם לא פנה לכוחות המשטרה אשר היו במקום, אלא חזר לרחוב בן אביגדור על מנת להמתין לבואו של הגרר. "סמוך לשעה 5:20, הגיעו לרחוב בן אביגדור שוטרים אשר ביצעו סריקות באזור לאיתור הרכב אשר נראה נמלט ממקום התאונה. כאשר הבחינו בנזקים שנגרמו לרכב הקיה, שאלו השוטרים את הנאשם לפשר הנזק והוא השיב בכזב כי הנזק נגרם בעת חניית רכב הקיה ברחוב בן אביגדור כאשר הוא עצמו שהה בתוך המועדון, ואף טען בכזב כי חברו היה זה שנהג ברכב".

 

בעניינו של הקטין אשר היה מעורב בתאונה טרם התקבלה החלטה ועניינו נבחן בפרקליטות.

 

בבקשת המעצר נכתב כי "אספה פעל, בסמוך ממש לאחר התאונה, להעברת רכב הקיה למוסך, באופן שיכל למנוע את איתורו ולהביא להשמדת ראיה מרכזית בתיק. יודגש, כי נוכח הימלטותו של המשיב ממקום התאונה, והעובדה כי מספר הרישוי של הרכב הפוגע לא תועד בשום אמצעי, אך כפסע היה מגרירת הרכב למוסך טרם איתורו על ידי שוטרים... בחירתו להותיר את המנוח ואת הקטין ג.ג. כשהם מוטלים פצועים על הכביש על מנת למלט את עצמו, כמו גם ניסיונו לשבש את החקירה והימנעותו ממסירת גרסה, מעידים על מסוכנותו ועל כך שלא ניתן לתת בו אמון".

 

מצלמת רכב שעבר במקום תיעדה את רגע התאונה, ובו נראה אספה חוצה את הצומת המרומזר, פוגע בעוצמה בנער וגורר אותו על הכביש. במשטרה טענו שבדמו של אספה נמדדו 250 מיקרוגרם אלכוהול – פי חמישה מהמותר לנהג צעיר. אם היה מדובר בנהג בוגר, הכמות לא הייתה מגיעה לכדי נהיגה בשכרות.

ארי נשר  (צילום: דוברות מד
ארי נשר (צילום: דוברות מד"א)

 

 

מחקירת המשטרה עלה כי אספה לא היה אחראי לתאונה וכי הוא לא יכול היה למנוע אותה. כמו כן, לפי החקירה, נגרמה התאונה ככל הנראה מסטיית האופניים החשמליים לנתיב של אספה. עם זאת, הוא לא עצר להזעיק עזרה כמתחייב בחוק לאחר מכן ואף שיבש חקירה. העונש על עבירת ההפקרה יכול להגיע, במקרים מסוימים, עד 14 שנות מאסר.

 

חברו של נשר שהיה עמו בתאונה נחקר באזהרה, אולם טרם התקבלה בפרקליטות החלטה סופית אם להגיש נגדו כתב אישום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
יצחק אספה בבית המשפט
צילום: יריב כץ
מומלצים