שתף קטע נבחר

חקירת משרד הרישוי: עובדת טיפלה בביתה במסמכי מקורבים

פרסום ראשון: בתום חקירה סמויה של הסניף בחולון הפך ההליך לגלוי - עובדת בכירה וכמה "מאכערים" זומנו לחקירה באזהרה. החשד: העדפת מקורבים, שוחד וטובות הנאה

משרד הרישוי בחולון  (צילום: דנה קופל)
סניף משרד הרישוי בחולון (צילום: דנה קופל)

פרסום ראשון: יומיים לאחר חשיפת ynet על אודות חקירה סמויה שמנהלת יחידת ההונאה של מחוז תל אביב על המתרחש בסניף משרד הרישוי של משרד התחבורה בחולון, הפכה הבוקר (יום ד') החקירה לגלויה. עובדת בכירה ועוד כמה "מאעכרים" שפעלו במשרד זומנו לחקירה באזהרה. החשד: תמורת שוחד וטובות הנאה קודמו עניינים של המאעכרים גם על חשבון בטיחות כלי רכב על הכביש.

 

כבר תקופה ארוכה נמצא משרד הרישוי בחולון, הנחשב לאחד הגדולים והעמוסים במדינה, על הכוונת של המשטרה בנוגע לנוהלי עבודה, העדפת בטיפול במקורבים, קיצורי תורים ועוד. החקירה החלה עוד קודם לכן באגף הביטחון של משרד התחבורה שהעבירה לנציבות שירות המדינה, שאף השעתה את אחת העובדות בגלל התנהלות לא ראויה. החומר עצמו הועבר בין היתר גם למחלק ההונאה של מחוז תל אביב.

 

על פי העדויות שהגיעו למשטרה, בעלי קשרים בסניף נהגו להעניק טובות הנאה לעובדים במטרה לקדם את ענייניהם – חלקם קשורים ברישיונות זמניים למשאיות וכלי רכב וקיצור מהלכים בתקינות של כלי רכב שמגיעים ביבוא אישי.

עו
עו"ד עופר אלמוג
 

העובדת נחקרת בחשד שעל רקע קשריה עם המאעכרים היא לקחה לביתה טפסים הקשורים לאישור עלי רכבי בייבוא, רישיונות נהיגה זמניים ומסמכים אחרים, שם טיפלה ברישום שלהם ולמחרת מכניסה אותם למערכת של משרד הרישוי.

 

בימים האחרונים פעלו חוקרי יחידת ההונאה באינטנסיביות על התיק, והצליחו לגבות עדויות מאחד המעורבים, שלטענת המשטרה אישר את דבר הפעולות הלא חוקיות שנעשו.

 

סנגורה של החשודה, עו"ד עופר אלמוג, אמר כי "מדובר בתיק שרובו ככולו עוסק ברכילות זולה ולא בביצוע של עבירות פליליות. בוודאי שלא בעבירות של שוחד. מדובר בעובדת בכירה שתפקודה המקצועי כלל אינו שנוי במחלוקת וכך גם יושרה. כל הפעולות שבוצעו על ידה בוצעו בסמכות מלאה ואך ורק על פי הנוהלים המקובלים, ללא כל תיעדוף של מקבל שירות כזה או אחר או קבלת שוחד. אני בטוח שמשטרת ישראל תעשה עבודתה נאמנה ותגיע לחקר האמת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל
משרד הרישוי בחולון
צילום: דנה קופל
מומלצים