שתף קטע נבחר

כתבי אישום נגד הגננות שתקפו פעוטות ברמת גן

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד גננות וסייעות בגן ילדים ברמת גן שתקפו פעוטות שהיו באחריותן. על פי כתב האישום, אחת מהן משכה את המזרנים שעליהם נחו הפעוטות והצמידה חיתולים לפניהם

הפרקליטות הגישה היום (ה') כתב אישום נגד סיגל אלקיים-וייס, אולגה מירושקין וקרן כהן קריף שתקפו פעוטות בגן ילדים ברמת גן. אשת צוות נוספת, הגננת והמנהלת יעל סבתו, הואשמה בהפרת חובת דיווח.

 

 

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד סבטלנה ז'ודזישסקיה, הנאשמות היו אחראיות על שלומם של פעוטות בגן ברמת גן, בני חמישה חודשים ועד גיל שלוש. סבתו הייתה הבעלים ומנהלת הגן וכן שימשה כגננת, אלקיים-וייס הועסקה כגננת ומירושקין וקריף הועסקו כסייעות.

 

בהזדמנויות שונות תקפו אלקיים-וייס, קריף ומירושקין את הפעוטות בדרכים שונות לרבות בדרך של מכות, דחיפות, משיכות, טלטולים והטחות. במקרים אחדים הן גרמו לפעוטות מכאוב וחבלות של ממש.

סימני האלימות שאיתם חזר הילד מהגן ()
סימני אלימות על ילד שהותקף בגן "הקטנטנים של יעל"

סימני האלימות שאיתם חזר הילד מהגן ()

 

 

במשך כשבועיים נהגה אלקיים-וייס בפעוטות באלימות ובכוחניות. הנאשמת משכה את המזרנים עליהם נמו הפעוטות בעודם ישנים והצמידה חיתולים לפניהם. בכמה מהמקרים נכחו חלק מהנאשמות בגן והיו עדות למעשי התקיפה של האחרות אולם לא מנעו את הפגיעה בשלומם ובבריאותם של הפעוטות, לא דיווחו על כך לגורמים הממונים ולא מילאו את חובתן כאחראיות, מתוקף תפקידן.

סיגל אלקיים בבית המשפט (צילום: יריב כץ)
הגננת אלקיים-וייס בבית המשפט, ארכיון. "משכה את המזרונים מתחת לילדים הישנים והצמידה לפניהם חיתולים"(צילום: יריב כץ)

סבתו, שהייתה מנהלת הגן ואחראית על ההתנהלות בו וכן על הקשר עם הורי הפעוטות והתינוקות, עודכנה על ידי ההורים על סימני חבלה שנמצאו על גופם, אך לא דיווחה על האירועים. כמו כן, היא הייתה עדה למעשי תקיפה מסוימים והייתה מודעת לאווירה האלימה בגן, ואף נהגה בעצמה בצורה כוחנית כלפי הפעוטות.

עו
עו"ד נס בן נתן(צילום: דנה קופל)

לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה להארכת ולהוספת תנאים מגבילים עד תום ההליכים המשפטיים נגד מירושקין, אלקיים-וייס וכהן קריף.

 

בבקשה נכתב כי: "התנהלותן האלימה של המשיבות כלפי חלק ניכר מהפעוטות בגן, ילדים רכים בשנים, אשר לא היה בידיהם להתנגד למעשיהן או לספר עליהם להוריהם - מלמדת על המסוכנות הנשקפת מצדן, לפגיעה בשלומו ובביטחונו של ציבור הקטינים, זאת אף אם מעשי האלימות עצמם, אינם מצויים במדרג הגבוה של רף האלימות".

 

עורכי הדין נס בן נתן ושני מורן שמייצגים את הנאשמת אלקיים וייס מסר בתגובה: "כתב האישום שהוגש לדעתנו מוגזם ואינו תואם בחלק נכבד את חומר הראיות בתיק".

 

תגובת עו"ד נבון קצב, בשם המשפחה שחשפה את הפרשה של התקיפה בגן הילדים: "התחושה של מרשיי קשה מאוד. תחושה מעורבת של שמחה מהולה בכאב ועצב רב. שמחה על כך שתקווה שהצדק ייעשה עם אותן עובדות שמעלו באופן חמור באמון שההורים נתנו להן, שעה שהפקידו את האוצר היקר ביותר בידיהם, והעזו לפגוע בנשמות טהורות, פעוטות שלא עשו רע לאיש, אשר לא יכלו לספר מה שעוללו להם אלה שהיו אמורות לשמור ולהגן עליהם. כמו כן, יש שמחה על כך שבזכות חשיפת הפרשה והגשת כתב אישום ילדים נוספים בגן הזה ניצלו. מאידך, זהו גם יום מלא כאב ועצב, מדובר במעשים קשים וחמורים שנעשו כלפי קטינים חסרי ישע וזו תחושה קשה לכל בן אדם, קל וחומר לכל הורה ובכלל זה למרשיי ששני ילדים שלהם למדו בגן זה. נעמוד על כך שהדין ימוצה והצדק ייעשה עם הנאשמות. אני קורא שוב לכל מקבלי החלטות במדינה, לא די בכך שחוק הפיקוח החשוב עבר בחקיקה, אלה שיש לפעול בדחיפות גם לכך שתהיה חובה להתקין מצלמות בגני הילדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים