שתף קטע נבחר

בן 35 במצב טוב: דרום קוריאה חושפת את מצבו הבריאותי של קים ג'ונג און

סוכנות הביון של דרום קוריאה גיבשה דו"ח המגלה פרטים על מצבו הבריאותי של השליט מפיונגיאנג, מעורר חשד למחלה כרונית - ונוקב בתקציבי הענק שקים מבזבז על אוכל, משקאות ומתנות למרות הסנקציות הכבדות

סוכנות הביון של דרום קוריאה גיבשה לאחרונה דו"ח שחושף כי סיאול עוקבת אחר מצבו הפיזי והבריאותי של שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און באמצעות טכנולוגיית תלת-ממד.

  

צפון קוריאה מצעד צבאי ל רגל 70 שנה ל מדינה קים ג'ונג און (צילום: AP)
בן 35 במצב "טוב". קים ג'ונג און(צילום: AP)

 

 

על פי הדו"ח שפורסם בסוכנות הידיעות "יונהפ", מצבו הבריאותי של קים טוב, אך הוא סובל מכמה מחלות שפרצו מאז שקיבל לידיו את השלטון ב-2011, עם מותו של אביו קים ג'ונג איל, שסבל בעצמו מלחץ דם גבוה ומסוכרת. עוד נטען בדו"ח כי קים העלה מאז רבות במשקל גופו, ויש שטוענים כי הוא עושה זאת כדי להידמות לסבו קים איל סונג שאותו העריץ, ומי שנחשב למייסדה של צפון קוריאה.

 

בשנת 2014 קים נעלם לכמה שבועות מעין הציבור. מקורבו בפיונגיאנג הודה כי "מנהיגנו היקר חולה", מה שהצית גל של שמועות על מקור המחלה. הפרט היחיד שנחשף בהקשר זה הוא שקים "סובל מאי-נוחות". בשנה זו הוא נצפה צולע ונעזר במקל הליכה. "בהתבסס על צורת הליכתו - נראה שקים סובל מדלקת מפרקים כרונית", אומר מייקל מדן, מומחה למנהיגי צפון קוריאה ופעיל באתר North 38. "משהו שקשור להרגלי האכילה שלו ולנטייה הגנטית למחלות משפיע על קים ועל כל משפחתו", הוא אומר. 

 

צפון קוריאה (צילום: רויטרס)
שושלת מנהיגי צפון קוריאה(צילום: רויטרס)

חגיגות בצפון קוריאה (צילום: EPA)
חגיגות בצפון קוריאה(צילום: EPA)
הרגלי התזונה של קים מעוררים סקרנות רבה במערב. בין היתר פורסם כי בזמן שהיה סטודנט בשווייץ, קים אהב במיוחד לאכול את גבינת האמנטל המקומית, את בשר הקיוב היקר והייחודי - וגם סושי. המשקאות האהובים עליו הם הליקרים "הנסי" ו"קריסטל".

 

לא רק הרגלי התזונה של קים מעוררים גלים - אלא גם הרגלי הקניות והבזבוזים שלו. לפי חבר פרלמנט בדרום קוריאה, קים רכש סחורות מסין בעלות של יותר מ-3 מיליארד אירו מאז שהתמנה לתפקידו.

 

המחוקק הוסיף כי רק בשנה החולפת ייבאה צפון קוריאה סחורות בשווי של כ-493 מיליון אירו, וזאת עוד בצל הסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על המדינה במסגרת המאמצים לפרקה מנשק גרעיני.

 

לפי דיווחים, קים רכש ציוד אלקטרוני בשווי של כ-262 מיליון אירו, מכוניות בשווי של 157 מיליון אירו, משקאות בשווי של כ-157 מיליון אירו, שעונים ועוד ועוד - לעצמו, למשפחתו, לאליטה הצפון-קוריאנית וגם לתומכים שונים לטובת "חיזוק משטרו".

 

בשנת 2017 קים צמצם מעט את תקציב הרכישות של השנה החולפת - שעמד על 617 מיליון אירו - ובזבז "רק" 514 מיליון אירו, ירידה של 8.3%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים