שתף קטע נבחר

המורה לאנגלית גייס כמעט 80 אלף שקל לילדים שביתם נהרס מגראד

ילדי משפחת תמנו, שניצלו מירי רקטה, למדו אצל גארט דיוויס. הוא גייס כמעט 80 אלף שקלים עבורם: "הותירו עליי רושם אדיר"

 

גארט דיוויס (צילום: חיים הורנשטיין)
גארט דיוויס ליד הבית שנפגע מרקטה(צילום: חיים הורנשטיין)

 

גארט דיוויס (24) הוא אמריקני שעלה לישראל לפני כשנה, אחרי שקודם לכן שימש מורה לאנגלית בבית ספר בבאר שבע במסגרת עמיתי הוראה של תוכנית "מסע". לפני כשבועיים הוא התעורר בביתו בעיר לשמע אזעקה, ובבוקר התבשר שביתם של תלמידים שלו לשעבר, ילדי משפחת תמנו, שעמם נהג לסעוד ארוחות שבת, נהרס מפגיעת הטיל.

 

דיוויס לקח על עצמו לגייס כסף לטובת המשפחה שחייה השתנו לנצח, והקדיש את עמוד התרומות הקבוע שלו לגיוס כסף שישמש לרכישת ציוד לבית הספר וצעצועים שנהרסו בפגיעת הגראד באותו לילה.

מירי תמנו שביתה נהרס ()
האם מירי תמנו
 

 

 

את העמוד הוא הקים לזכר אחיו שמת משילוב של תרופות מרשם שגרם לשילוב קטלני. מדי שנה הוא מגייס באמצעותו סכום כסף נאה שאותו הוא מעביר לעמותה באזור באר שבע. הפעם – בתוך פרק זמן קצר יחסית - הוא כבר הצליח לאסוף סכום של יותר מ-21 אלף דולר (כ-77 אלף שקלים), חלק משמעותי ממנו מחבריו, בוגרי "מסע" מכל רחבי הארץ. את הכסף הוא העביר לאם, מירי תמנו.

 

"לימדתי שניים משלושת ילדי משפחת תמנו והם הותירו עליי רושם אדיר", אמר. "הלכתי לביתם לסעודת שבת לאחר עשרה חודשים בתוכנית, ולאחר מכן הגעתי לביתם שוב אחרי שעשיתי עלייה. אני עדיין שומר איתם על קשר. השהות שלי בישראל הייתה פוקחת עיניים. החלטתי לעשות עליה כי אני מאושר יותר בישראל. אי אפשר לשים תג מחיר על אושר".

 

פרויקט "מסע" הוא מיזם משותף של הממשלה והסוכנות היהודית שבו לוקחים חלק כ-12 אלף צעירות וצעירים יהודים מ-62 מדינות שונות ברחבי העולם במסלולי התנדבות, הכשרה ולימודים. הפרויקט מוביל עשרות תכניות במגוון תחומים - חינוך, הייטק, רפואה, התמחות במגזר השלישי, במשרדי ממשלה ועוד.

 

דיוויס היה חלק מתוכנית המורים של הפרויקט, המפעילה מתנדבים ללמד אנגלית בכל רחבי הארץ, בדגש על הפריפריה. המתנדבים מגיעים בין השאר מארה"ב, קנדה, אוסטרליה, גרמניה, הודו ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
גארט דיוויס
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים