שתף קטע נבחר

תיעוד: שוטרת ירתה בחייל באקדח טייזר

השוטרת, שחשדה שחייל שאותו עצרה נוהג בשכרות, ניסתה לעצור אותו בעזרת אקדח טייזר כשהחל לברוח. הוא חמק ממנה - אך הסגיר עצמו. לטענתו, הוא התכוון לשתף פעולה אבל השוטרת נקטה כלפיו אלימות

  

 

 

חייל מיבנה שהיה בחופשת סוף שבוע נורה מאקדח טייזר בידי שוטרת שרצתה להכניסו לניידת, לאחר שחשדה כי הוא נוהג בשכרות. לטענת החייל, עוד לפני כן היא קיללה ודחפה אותו ומסיבה זו הוא לא שיתף איתה פעולה. אתמול החייל הגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים.

 

תיעוד השוטרת מתעמתת עם החייל ()
העימות בין השוטרת לחייל

תיעוד השוטרת מתעמתת עם החייל ()
תיעוד השוטרת מתעמתת עם החייל

לפי התלונה, לפני כחודש החייל יצא לבלות עם חבריו ובדרך חזרה ממקום הבילוי עצרה אותו ניידת משטרה לבדיקה שגרתית. השוטרת הבחינה שהוא מסיע שלושה נוסעים בניגוד לחוק, מאחר והוא נהג צעיר ובנוסף שאלה אותו האם הוא שתה אלכוהול. החייל השיב ששתה כוס בירה לפני שלוש שעות. לטענת החייל, השוטרת לא האמינה לתוצאות בדיקת האלכוהול שערכה לו והחליטה לקחת אותו לתחנת המשטרה ביבנה כדי לבצע בדיקה נוספת.

 

לטענת החייל הוא התכוון להיכנס לניידת, אך ברגע זה השוטרת החלה לקלל אותו ולהשתמש נגדו באלימות כדי להכניסו לרכב. בסרטון שהגיע לידי ynet נראית השוטרת מנסה להיאבק בחייל ללא הצלחה ואז שולפת את אקדח הטייזר ומטווח אפס ירתה לכיוונו כדי לחשמלו והחטיאה. בהמשך המאבק בין השניים החייל הצליח לחמוק והשוטרת רדפה אחריו. היא השתמשה בטייזר פעם נוספת כדי לבלום אותו אך החטיאה שוב. החייל ברח והסתתר באחד הבניינים באזור.

עו
עורכי הדין יהונתן דנה ושגיא גרינפלד. מייצגים את החייל

החייל התקשר לאימו ממקום מחבואו ובהתייעצות עם עו"ד שגיא גרינפלד, האחרון אמר להם ללכת לתחנת המשטרה. החייל נעצר בחשד לבריחה ממשמר חוקי, איומים ותקיפת שוטר. בהמשך הובא להארכת המעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשלושה ימים, אך עו"ד גרינפלד הציג את הסרטון בפני השופט רונן פלג, שהחליט לשחררו למעצר בית למשך שלושה ימים. אתמול כאמור החליט החייל להגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים. במח"ש קיבלו את החומרים ופתחו בבדיקת בנושא.

 

במשטרה אמרו בתגובה כי "מבדיקה מעמיקה של פרטי המקרה, עולה כי מדובר בנהג צעיר שנעצר לאחר שעלה חשד שהוא נוהג תחת השפעת אלכוהול. בבדיקת ינשוף שערכה לו שוטרת בשטח, עלה כי מדובר בנהג המסיע שלושה אנשים, כאשר בדמו כמות אלכוהול הגדולה פי ארבעה מהמותר בחוק. עוד עלה כי מדובר בנהג צעיר המסיע שני נוסעים מעל המותר. לאחר שניסה לשכנע את השוטרת שתוותר לו, ולאחר שהובהרה לחשוד תוצאת בדיקת השכרות, נמסר לו כי הוא מעוכב לבדיקת אלכוהול בתחנת המשטרה.

 

במשטרה הוסיפו כי "החשוד, שככל הנראה הבין את חומרת מצבו, פעל להכשיל את עבודת השוטרת, ניסה לעשן למרות שהוסבר לו שאסור לו בשל החשש להכשלת הבדיקה, התנגד להיכנס אל הניידת, ברח מהשוטרת ולאחר מכן חזר, וחזר וברח פעם נוספת ונתפס. לאחר שסירב להיכנס לניידת והתנגד למעצרו, ניסתה השוטרת להפעיל נגדו מכשיר שליטה חשמלי (טייזר), אולם החשוד הסיט את ידה והמכשיר לא הופעל לעבר גופו כלל. החשוד נעצר, נחקר תחת אזהרה להכשלת שוטר, תקיפת שוטר, איומים ובריחה ממשמורת חוקית. החשוד הובא בפני שופט שקבע כי קיים חשד סביר שהוא ביצע את העבירות המיוחסות לו, והורה על הארכת מעצרו בתנאי מעצר בית למשך שלושה ימים. חקירת החשוד נמשכת".

 

עורכי הדין גרינפלד ויהונתן דנה המייצגים את החייל אמרו: "מדובר באירוע אלימות חמור ובו חטאו היחיד של מרשנו היה בכך שהסיע כמות אנשים גבוהה מהמותר בחוק לאור גילו. יחד עם זאת, מרשנו שולל נהיגה תחת השפעת אלכוהול. יש להדגיש כי לא הוגש נגד מרשנו כתב אישום בעניין נהיגה תחת השפעת אלכוהול. יתרה, עת מרשנו התייצב בתחנת משטרה, לא נמצא כל אישוש לטענה כי מרשנו נהג תחת השפעת אלכוהול.

 

"התנהלות השוטרת היא דוגמה מכוערת של שימוש בכוח מופרז וזאת שעה שמרשיו אינו נוקט התנגדות פיזית ולאחר שכל חטאו היה בבקשתו כי תפסיק להשתמש כנגדו באלימות מילולית ופיזית. אנו מצרים על העובדה כי במקום התנצלות כלפי מרשנו, בגין התנהלות השוטרת, בחרה המשטרה להובילו לחקירה בחשדות כאילו הוא עצמו תקף או הפריע לשוטרת.

 

"למזלו של מרשנו, חלקו הארי של האירוע צולם ואף נתמך בעדויות העדים אשר נכחו במקום האירוע. יש לציין כי פרט לעובדה כי הסרטון מדבר בעד עצמו, כתב האישום אשר ניתן למרשנו והוא בגין העובדה כי מדובר בנהג חדש צעיר שטרם מלאו לו 21 עת הסיע מעל לשני נוסעים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים