שתף קטע נבחר

פנסיונר תובע את הולנד: תורידו 20 שנה מגילי

אמיל רטאלבנד בן 69 פתח במאבק משפטי לשינוי גילו, בטענה כי הדבר פוגע בסיכוייו למצוא עבודה או להכיר באפליקציית "טינדר". לדבריו: "אם אפשר כבר לשנות שם ומין, למה לא גיל?"

פנסיונר הולנדי בן 69 פתח במאבק משפטי במטרה להוריד 20 שנה מגילו הרשמי. כך דיווחה שלשום (ה') רשת BBC. אמיל רטאלבנד ביקש לשנות את יום הולדתו מ-11 במרץ 1949 ל-11 במרץ 1969, והשווה את בקשתו לשנות את גילו לבקשתם של טרנסג'נדרים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

אמיל רטאלבנד פנסיונר הולנדי מבקש לשנות את גילו (צילום: AP)
"כשאני אומר בטינדר שאני בן 69, אני לא מקבל תשובה". רטאלבנד(צילום: AP)

רטאלבנד הסביר כי הוא מרגיש מופלה לרעה בגלל גילו, וכי זה משפיע על סיכויי התעסוקה שלו ועל שיעור ההצלחה שלו באפליקציית ההיכרויות "טינדר". "כשאני אומר בטינדר שאני בן 69, אני לא מקבל תשובה. אם אהיה בן 49, עם הפנים שיש לי, תהיה לי הצלחה גדולה", אמר.

 

הוא הוסיף כי "אנחנו חיים בתקופה שבה אתה יכול לשנות את שמך ולשנות את המין שלך, למה אני לא יכול להחליט מה יהיה הגיל שלי?". לדבריו, "בגיל 69, אני מוגבל. אם אהיה בן 49, אז אני אוכל לקנות בית חדש, לנהוג במכונית אחרת, אוכל לעבוד יותר". לדבריו, הוא גם מוכן לוותר על הפנסיה שלו אם בקשתו תאושר.

 

החוקה ההולנדית אוסרת במפורש על אפליה בתעסוקה על בסיס גיל.

 

גורמים רשמיים אמרו כי הם ספקנים לגבי אישור בקשתו, משום שאין מנגנון משפטי המאפשר לאדם לשנות את תאריך הלידה שלו. בית המשפט המקומי בעיר ארנהם צפוי להכריע בתיק בתוך ארבעה שבועות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
"בגיל 69, אני מוגבל". רטאלבנד
צילום: AP
מומלצים