שתף קטע נבחר

הומלס תקף מחבל בעגלה, הרשת תרמה לו 36 אלף דולר

מייקל רוג'רס זכה לכינוי "איש הטרולי" אחרי שתועד מטיח עגלת קניות במחבל מהפיגוע במלבורן ביום שישי. עכשיו האוסטרלים רוצים להחזיר לו טובה

גבר חסר בית שהשתמש בעגלת קניות כדי להתגונן מפני המחבל החמוש בסכין שביצע את הפיגוע במלבורן ביום שישי, זכה ביומיים שחלפו מאז לתרומות בשווי 50 אלף דולר אוסטרלי (36 אלף דולר אמריקני) מצד אוסטרלים טובי לב שביקשו לסייע לו.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

 

האיש, מייקל רוג'רס, זכה ברשתות החברתיות לכינוי "איש הטרולי" ("עגלת קניות" באנגלית). בצילומים מרגעי הפיגוע הוא נראה מנסה להדוף שוב ושוב את התוקף, חסן חליף שייר עלי, שדקר שלושה בני אדם, אחד מהם למוות. אחרי שתמונותיו של רוג'רס מרגעי הפיגוע פורסמו ברשת יצר איתו ארגון צדקה קשר כדי לפרסם את סיפורו.

 

"ראיתי את העגלה לצדי אז הרמתי אותה, רצתי וזרקתי אותה עליו", אמר רוג'רס לערוץ 7 האוסטרלי. "עשיתי את התנועה הזו כמה פעמים, אבל זה פשוט לא הכניע אותו".

הפיגוע באוסטרליה ()
מייקל מנסה לסייע לשוטרים בעזרת העגלה ביום שישי

פיגוע במלבורן ()
מייקל, השוטרים והעגלה

ההחלטה של רוג'רס להתעמת עם המחבל הייתה אמיצה במיוחד בהתחשב בכך שמטרים אחדים ממנו ניצב רכב עמוס בלוני גז שהמחבל הצית. ברשתות החברתיות הוא הפך לגיבור, ואוסטרלים רבים שיבחו את מעשיו. דונה סטולצנברג, המייסדת של ארגון הצדקה Melbourne Homeless Collective, השיקה עמוד תרומות עבור רוג'רס באתר גיוס הכספים GoFundMe. "כאדם הוא פשוט ראוי לכך", אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס.

 

היעד המקורי שהציבה סולטצנברג היה 45 אלף דולר אוסטרלי, אבל הבוקר כבר הצטברו שם יותר מ-52 אלף. סטולצנברג אמרה כי רוג'רס יזדקק לתמיכה רבה, גם בכל הנוגע להתנהלותו הכלכלית, והזהירה ממצב שבו ינצלו אותו. "מייקל מתמודד עם החיים כהומלס וסביר להניח שאין לו הרבה ניסיון בהתנהלות עם סכומי כסף גדולים".

פיגוע במלבורן ()
הרכב העמוס בבלוני גז עולה באש

פיגוע במלבורן (צילום: EPA)
זירת הפיגוע במלבורן(צילום: EPA)

סטולצנברג הודיעה כי הארגון שלה יסייע לו למצוא לעצמו מקום מגורים ויגיש לו גם עזרה בהתמודדות עם טראומה כדי שיוכל לעכל את האירועים יוצאי הדופן שעבר בסוף השבוע.

 

הפיגוע ביום שישי התרחש ברחוב בורק שבמרכז מלבורן, אזור הומה אדם שבו יש חנויות רבות. המחבל, שבמהלך הפיגוע צעק "אללהו אכבר", נורה למוות, ומשטרת אוסטרליה הודיעה כי החשד הוא שמדובר בפיגוע טרור. התוקף נולד בסומליה והיה מוכר למשטרה. אחיו נעצר בשנה שעברה והוגש נגדו כתב אישום בגין מעשי טרור.

 

שעות אחרי הפיגוע נטל דאעש אחריות לפיגוע. עם זאת, חשוב לציין שבשנה האחרונה נטל דאעש אחריות לכמה פיגועים שלא ברור אם יש לו באמת קשר ישיר אליהם. הארגון איבד לאחרונה חלק גדול מאוד משטחי האחיזה שלו במזרח התיכון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים