שתף קטע נבחר

פוטין: "לא מתוכננת פגישה עם נתניהו בקרוב"

נשיא רוסיה, המבקר בסינגפור, אמר כי "שוחח בקצרה" עם ראש הממשלה נתניהו בפריז, אך השניים לא קבעו להיפגש בזמן הקרוב. "שוחחנו על המצב בסוריה. עמדתה של ישראל נותרה בעינה והיא טוענת שהיא לא מעורבת בהפלת המטוס הטראגית"

 

ולדימיר פוטין בנימין נתניהו (צילום: רויטרס, איתי בית-און, לע
ולדימין פוטין ובנימין נתניהו(צילום: רויטרס, איתי בית-און, לע"מ)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (ה') בסינגפור כי לא מתוכננת פגישה עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בקרוב. "שוחחנו בקצרה בפריז על המצב בסוריה. עמדתה של ישראל נותרה בעינה והיא טוענת שהיא לא מעורבת בהפלת המטוס הטראגית".

 

מטוס האיליושין 20 הרוסי, שעליו היו 14 אנשי צוות, הופל בחודש ספטמבר האחרון, בזמן תקיפה שאירעה בלטקיה בסוריה - ואשר יוחסה לישראל. בסופו של דבר התברר כי טילי נ"מ סוריים היו אלה שהפילו את המטוס. לאחר התקרית שוחח שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, עם שר הביטחון אביגדור ליברמן ואמר לו כי ישראל אשמה בהפלת המטוס הרוסי על ידי מערכות ההגנה הסוריות. השר הרוסי אמר לליברמן כי פעולותיה של ישראל היה "חסרות אחריות". במקביל, שגריר ישראל במוסקבה זומן לשיחה במשרד החוץ הרוסי.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בארוחת צהריים משותפת למנהיגי העולם בארמון האליזה בפריז במסגרת פורום פריז לשלום ()
נתניהו ופוטין השבוע בפריז

בעקבות התקרית של הפלת המטוס, נוצרה מתיחות בין רוסיה לישראל סביב פעילות חיל האוויר בסוריה. ביום ראשון השבוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש לראשונה מאז התקרית עם נשיא רוסיה פוטין, במסגרת אירועי הטקס לציון 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה. "השיחה עם פוטין הייתה טובה ועניינית, הייתי מגדיר אותה חשובה מאוד. מעבר לכך אין טעם לפרט".

 

עוד לפני שהאירוע בצרפת התקיים, המארגנים הצרפתים הודיעו שלא יתקיימו פגישות צד בשולי הטקסים. ראש הממשלה נתניהו קיווה לשוחח עם נשיא רוסיה פוטין במהלך שהות השניים בצרפת, ולדון עימו בהמשך התיאום הצבאי בעקבות כניסת מערכת הנ"מ S-300 בסוריה לפעילות מבצעית. הרוסים התחמקו מהפגישה, בין השאר בשל כעסם עד כך שישראל שבה לתקוף בסוריה גם אחרי תקרית יירוט המטוס לפני כחודשיים.

הרוסים אמרו תחילה כי פוטין לא ייפגש עם אף מנהיג בפריז מלבד טראמפ, אך לא שללו אפשרות ל"פגישה בעמידה" עם נתניהו. כאמור, השניים נפגשו בכל זאת במהלך האירוע בצרפת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס, איתי בית-און, לע"מ
ולדימיר פוטין ובנימין נתניהו
צילום: רויטרס, איתי בית-און, לע"מ
מומלצים