שתף קטע נבחר

עימות אלים בנתב"ג: אוסטרלי שבר את הלסת

האיש טוען כי מיד לאחר שירד מטיסה הכה אותו מאבטח עד זוב דם. "הרופאים היו צריכים להחזיר את הלסת למקום", סיפר בביה"ח שיבא. רשות שדות התעופה: "הוא סירב להזדהות, היה אלים ונאזק תוך שימוש בכוח"

 

 

בן דה יונג (41), אוסטרלי שהתגורר במשך חמש שנים בישראל עם אשתו ובתו, טוען כי מאבטח בנמל התעופה בן גוריון הכה אותו עד זוב דם לאחר נחיתתו בארץ. בעקבות העימות האלים, הלסת של דה יונג נשברה והוא תועד מדמם מפיו.

 

האוסטרלי הובהל לאחר המקרה ביום שלישי לניתוח חירום בבית החולים שיבא בתל השומר, ולדבריו "הרופאים בבית החולים היו צריכים להחזיר את הלסת למקום". בסרטון שהועלה לרשת נראים פניו חבולים וכי הוא אינו מסוגל לדבר כראוי.

בן דה יונג  ()
דה יונג אחרי העימות האלים

 

 

"אני עדיין בהלם, מנסה להתאושש אבל מרגיש יותר טוב אחרי הניתוח״, אומר דה יונג בשיחה עם ynet. "הדבר הכי קשה מבחינתי כרגע הוא ששני הילדים שלי לא רוצים לבוא לראות אותי כי הם מפחדים".

 

האוסטרלי שמתגורר בארץ כבר כמה שנים אמור לקבל את האזרחות שלו בסוף נובמבר, אבל כבר לא בטוח שהוא רוצה להיות אזרח ישראלי אחרי המקרה."אני ומיקה אשתי נצטרך לדון בשאלה האם נמשיך לגור פה או נחזור לאוסטרליה", הוא אומר בכאב. "אני מפחד לגור פה עכשיו. עד היום דאגתי רק בגלל הטרור, ועכשיו גיליתי שאני צריך לדאוג גם בגלל האנשים במדינה הזו. ברור לי שהמקרה ישפיע על יחסי למדינה ויערער את הביטחון העצמי שלי לגור פה".

 

אשתו של דה יונג, מיקה רביבו, סיפרה ל-ynet על מה שהתרחש מבחינתה ביום רביעי בנמל התעופה. "הגעתי באיחור עם שני ילדי לאסוף אותו ובדרך התקשרו אליי ממד"א וביקשו שאגיע לעמדה שלהם בנמל. כשאמרתי שיש לי ילדים איתי, אמרו לי לא לבוא איתם. השארתי אותם ברכב, ילדים בני תשע וארבע שחיכו לסבתא שאספה אותם.

 

"כשנכנסתי לחדר ראיתי את בעלי שבור לרסיסים, כולו מזיל דם מהפה ובוכה. הרגשתי חסרת אונים באותו רגע. אני לא מבינה למה הם עשו לו את זה? למה להשבית אדם לשמונה שבועות ולשבור לו את הלסת? למה לקחו את החוק לידיים? אם איש הביטחון לא יודע להתנהג בסיטואציה הזו - שלא יעבוד במקצוע״.

 

לדבריה, בעלה טוען שהסלקטורית הגיעה אליו ושאלה אותו שאלות. "הוא הציג לה את הדרכון שלו ואמר לה 'די עם השאלות, אני כבר יוצא ונכנס מישראל 15 שנה, די'. היא כנראה הרגישה מאוימת כי היא קראה לאיש הביטחון. בן מספר שפתאום ניגש אליו אדם ואמר לו לשבת והוא ענה לו שהוא לא רוצה, אז איש הביטחון נתן לו אגרוף והשכיב אותו על הרצפה".

 

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי "מדובר באירוע ביטחוני חריג בנתב"ג של אזרח אוסטרלי שירד מטיסה, תקף מילולית וסירב להזדהות בפני מאבטחת שהציגה עצמה, ופעל באופן מאיים ואלים כלפיה וכלפי מאבטח נוסף".

 

עוד אמרו ברשות כי "כשהנוסע ביצע תנועה מאיימת לעבר המאבטח - בוצע איזוק תוך שימוש בכוח. המאבטח הגיש תלונה במשטרה ומבוצע תחקיר מבצעי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דה יונג אחרי העימות האלים
מומלצים