שתף קטע נבחר

חמאס במסמך פנימי: "למנוע הפגנות אלימות על הגדר מחשש לחידוש ההסלמה"

לקראת הפגנות קמפיין "צעדות השיבה" שצפויות להתרחש אחר הצהריים סמוך לגדר המערכת, לידי ynet הגיעה פקודת היום של הארגון למנגוני הביטחון בעזה ובה קריאה לרסן את המפגינים ולמנוע פעולות אלימות על הגדר מחשש לחידוש ההתכתשות עם ישראל

פרסום ראשון: לידי ynet הגיעה פקודת היום של חמאס למנגנוני הביטחון בעזה, לקראת הפגנות קמפיין צעדות השיבה שיחלו אחר הצהריים (יום ו') לאורך הגדר ברצועה. פקודת היום מעבירה לאנשי מנגנוני הביטחון של חמאס מסר חד-משמעי שמטרתו לרסן את המפגינים ולמנוע פעולות אלימות על הגדר מחשש לחידוש סבב ההסלמה אם ההפגנות יהפכו אלימות.

 

 

הפגנות התפרעויות פלסטינים גדר עזה (צילום: רויטרס)
התפרעויות על הגדר. ארכיון(צילום: רויטרס)

ההודעה מגיעה על רקע שהייתה של משלחת בכירי המודיעין המצרי ברצועת עזה, שמטרתה להמשיך את הניסיונות לבסס הבנות רגיעה עם ישראל. המשלחת נותרה ברצועת עזה כדי לפקח מקרוב על ההפגנות היום על הגדר ולוודא שהן לא יגררו את הצדדים להסלמה צבאית נוספת.

 

בפקודת היום נכתב: "לנוכח הנסיבות המדיניות והביטחוניות ולנוכח ההחלטה להמשיך את פעילות צעדות השיבה ואחרי הסבב הצבאי האחרון שהאויב (ישראל) יצא ממנו פגוע ושפוף – צריך למנוע מהאויב לנצל את ההזדמנות לגרום לנפגעים בקרב המפגינים כתגובה על תבוסתו".

 

 

 
 פלסטינים עימות עם כוחות (צילום: AFP)
פלסטינים מתעמתים בגדר(צילום: AFP)

 פלסטינים עימות עם כוחות (צילום: רויטרס)
פלסטינים מתעמתים בגדר(צילום: רויטרס)

 פלסטינים עימות עם כוחות (צילום: רויטרס)
ארכיון(צילום: רויטרס)

הוראות פקודת היום קבעו כי כדי למנוע אובדן שליטה בהפגנות, יש להגדיל את מספר גורמי הביטחון (שוטרים ואנשי מנגנוני ביטחון בלבוש אזרחי במוקדי ההפגנות וכי הם צריכים לעבוד בסינכרון עם קצין המבצעים של כל אחד מהמוקדים.

 

הוראה נוספת בפקודת היום קובעת כי יש לשלוט על המצב הביטחוני ולמנוע כל מחאה הנושאת אופי אלים וצבאי שמטרתה לגרום לחיכוך משמעותי עם האויב ולשתף פעולה בנושא זה עם הגורמים המארגנים של ההפגנות בכל אחד מהמוקדים. בהוראה זו שוב מודגש כי המטרה היא לא לתת לישראל הזדמנות לגרום לנפגעים בקרב המפגינים.

 

בהוראות נכתב עוד כי "יש לשלוט במצב הביטחוני ולשלוט בפעילות המאורגנת בכל אחד ממוקדי ההפגנות – בעיקר כאשר יגיעו למקום גורמים בכירים". הוראה זו נועדה למעשה למנוע הישנות של פעילות אלימה נגד בכירי המשלחת המצרית, אם אכן יגיעו לבקר במוקדים, כפי שקרה בשבוע שעבר – אז נרגמה שיירתו של השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי באבנים על ידי מפגינים.

 

אחת ההוראות מבהירה גם כי יש להשתמש בצעדים אקטיביים במידת הצורך כדי למנוע בהפגנות פעילות אלימה בעלת סממנים צבאיים ''אשר חורגים מהקונצנזוס הלאומי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים