שתף קטע נבחר

לוחם אמריקני נאשם ברצח מחבל פצוע מדאעש

אדי גלאגר, איש יחידת העילית "אריות הים", הרג בסכין נער בעיראק ואז הצטלם עם גופתו. הוא עשוי להישלח למאסר עולם

בארצות הברית הוגש בסוף השבוע כתב אישום נגד אדי גלאגר, איש יחידת העילית "אריות הים" של חיל הים האמריקני, בגין דקירתו למוות של מחבל פצוע מדאעש במהלך משימה בעיראק. גלאגר, בן 39, גם הצטלם ליד גופתו של הנער ואז שלח את התמונות לעמיתו ליחידה וכתב: "הרגתי אותו עם סכין הציד שלי".

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

ארה
גלאגר. מכחיש את העבירות

הלוחם, נשוי ואב לילדים, שירת כצלף וכרופא. לפי כתב האישום, במאי 2017 הוא רצח בכוונה תחילה נער שגויס לדאעש ושימש כמחבל: הוא דקר אותו בצווארו, ולאחר מכן צילם את תמונות הראווה. הוא נאשם בעוד שני מקרים שהתרחשו בחודשיים שלאחר מכן, ובהם פתח בירי על גבר לא חמוש ועל אישה לא חמושה.

 

גלאגר, חייל מעוטר שלא מזמן הוכרז כמועמד לקבלת כוכב הכסף, העיטור הצבאי האמריקני הרביעי בחשיבותו, מכחיש את כל האישומים נגדו. אם יורשע עשוי להיגזר עליו מאסר עולם. הוא מואשם גם בשיבוש מהלכי חקירה, משום שניסה לשכנע את עמיתיו שלא לחשוף מה עשה.

 

ממערך הדוברות של חיל הנחתים נמסר: "אנו מתאמנים ופועלים בסביבות דינמיות ומסובכות ואנו סומכים על אנשינו שיקבלו באופן עצמאי החלטות קשות במהלך משימות. הם הוכיחו שוב ושוב שהאמון שאנחנו נותנים בהם מוצדק. טענות שמצביעות על ההפך מכך נחקרות וימשיכו להיחקר על-ידי רשויות הצבא ואכיפת החוק".

מפגינים למען אלכסנדר בלקמן בבריטניה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מפגינים למען אלכסנדר בלקמן בבריטניה(צילום: AFP)

גלאגר אינו החייל הראשון מכוחות המערב הנאשם בהוצאה להורג של מחבל במלחמות של נאט"ו במזרח התיכון. בשנה שעברה שוחרר מהכלא אלכסנדר בלקמן, חייל בריטי שנכלא משום שהרג לוחם טליבאן. הוא ישב בכלא 1,277 יום. פרשת בלקמן פילגה את הציבור הבריטי.

 

בלקמן ירה למוות באיש הטליבאן באפגניסטן ב-2011, ואז ציטט קטע מ"המלט" – "אתה משוחרר מכבליך הגופניים". הוא נשלח למאסר עולם, אבל לאחר ארבע שנים הוחלט להפחית את העבירה שבה הורשע מרצח להריגה. השופטים השתכנעו כי מעשהו הושפע מהמתח הרב שממנו סבל נוכח הקרבות שבהם השתתף.


פורסם לראשונה 17/11/2018 22:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים