שתף קטע נבחר

8 שנים אחרי חשיפת המסמך: עסקת טיעון עם בועז הרפז

הרפז הודה והורשע בזיוף המסמך שהסעיר את צמרת צה"ל. הפרקליטות וההגנה יבקשו לגזור עליו 220 שעות עבודות לתועלת הציבור. לאחר השגת הסדר הטיעון בעניינו אמר הרפז: "אני מרוצה"

 

בועז הרפז בבית משפט השלום תל אביב (צילום: מוטי קמחי)
בועז הרפז(צילום: מוטי קמחי)

שמונה שנים אחרי חשיפת המסמך שהוביל לסערה של ממש בצמרת הצבאית, הגיעה פרקליטות מחוז תל אביב להסדר טיעון עם בועז הרפז שהודה בזיוף המסמך. בעקבות הודאתו, הורשע הרפז בבית משפט השלום בתל אביב בזיוף ושימוש במסמך מזויף. הפרקליטות וההגנה יבקשו לגזור על הרפז 220 שעות עבודות לתועלת הציבור. הרפז עצמו אמר לאחר הסדר הטיעון בעניינו: "אני מרוצה".

 

כתב האישום המקורי, שהוגש נגד הרפז באוקטובר 2016, ייחס לו קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף ושיבוש מהלכי משפט.

אשכנזי, הרפז, ברק ובניהו. הרפז הנאשם היחיד בפרשה (צילום: מוטי קמחי, גיל יוחנן) (צילום: מוטי קמחי, גיל יוחנן)
אשכנזי, הרפז, ברק ובניהו. הרפז הנאשם היחיד בפרשה(צילום: מוטי קמחי, גיל יוחנן)

הרפז היה הנאשם היחיד בפרשה, ונטען כי הוא היה אחראי למסמך המזויף שלכאורה פגע אז ברמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, ונועד להריץ את השר יואב גלנט, שמועמדותו לתפקיד הרמטכ"ל נפסלה.

 

בכתב האישום המקורי תואר כיצד הרפז הכיר את אשכנזי בעת כהונתו כרמטכ"ל. באותה תקופה נוצרה מתיחות בין אשכנזי ומקורביו לבין שר הביטחון דאז אהוד ברק ואנשי לשכתו, ובראשם ראש המטה של ברק יוני קורן.

 

באפריל 2010, סיפר הרפז בכזב לאשכנזי ולראש לשכתו דאז ארז וינר כי הוא נחשף למסמך שמגולל תוכנית שתכליתה לפגוע באשכנזי ולהאדיר את שמו של גלנט.

 

ההחלטה ליצור מסמך שקרי 

כדי לבסס את המידע הכוזב ולעמוד בדיבורו, החליט הרפז ליצור מסמך שקרי, המדמה בכזב מעורבות חיצונית-אזרחית בהליך מינוי הרמטכ"ל, ולפיו גלנט, או מי מאנשי שלומו, משתמשים בשירותיה של חברה לקבלת ייעוץ תדמיתי-אסטרטגי, לצורך קידום מועמדותו של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

עמית חדד  (צילום: ניר קידר)
סנגורו של הרפז, עו"ד עמית חדד(צילום: ניר קידר)

הרפז מסר את המסמך המזויף לווינר כדי שזה יעבירו לאשכנזי, ואמר לווינר כי הוא קיבל את המסמך מעובדת של החברה וזאת כדי להסתיר את דבר הזיוף ולשוות אמינות למקורו. בהסתמכו על המצג הכוזב שהציג הרפז בפני וינר, הציג אשכנזי במועדים שונים את המסמך המזויף בפני קצינים בכירים שנמנו עם המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל.

 

תיקי החקירה נגד הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, ראש לשכתו בעבר ארז וינר ודובר צה"ל דאז אבי בניהו, נגנזו בהיעדר אשמה פלילית.

 

בהתאם להחלטת השופט צחי עוזיאל הבוקר, נקבע כי סניגוריו של הרפז יהיו רשאים לבקש חנינה וקיצור תקופת ההתיישנות של ההרשעה, ושהפרקליטות לא תתנגד לכך.

 

לפי הפרקליטות, "ההחלטה על הגעה להסדר התקבלה בגלל שיהוי של יותר מארבע שנים בהגשת כתב האישום נגד הרפז ובשים לב לכך שהנאשם סבל לאורך אותן שנים מנזקי החקירה ועינוי הדין כאילו הורשע כבר - גם על דרך של הוצאתו ממרשם אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני של משרד הביטחון (שמנע ממנו לעסוק בעיסוקו) וגם על דרך של ביטול ויזה לארצות הברית, וגם בנסיבות רפואיות משפחתיות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
בועז הרפז
צילום: מוטי קמחי
מומלצים