שתף קטע נבחר

מפקד פיקוד הצפון: "חיזבאללה מנסה לבסס חזית שנייה נגד ישראל"

אלוף יואל סטריק התייחס למצב בסוריה: "למרות התייצבות משטר אסד, אתגרי הזירה עדיין מונחים לפנינו". על איראן: "מבחינים בניסיונות הולכים וגוברים להתבסס ברחבי סוריה". על חיזבאללה: "מנסים לבסס תשתיות בגולן הסורי"

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, בערב פרידה והוקרה למנהלת
סטריק. "חיזבאללה מנסה לבסס תשתיות בגולן הסורי בתור חזית שניה מול ישראל"(צילום: דובר צה"ל)

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, אמר אמש (א') כי חיזבאללה מנסה לבסס את עצמו בגבול רמת הגולן כדי ליצור חזית שנייה מול ישראל. בטקס הפרידה ממנהלת "שכנות טובה", שסייעה לאלפי נפגעים סורים ממלחמת האזרחים, אמר אלוף סטריק: "אנו יודעים כי חיזבאללה מנסה לבסס תשתיות טרור ברמת הגולן הסורית בסמוך לגבולנו, כחזית שנייה לדרום לבנון. צה"ל לא יאפשר זאת".

 

הוא הוסיף: "מי שמבקש לערער את ביטחונם של אזרחי ישראל, בטווח המיידי או הרחוק, ייתקל בצה"ל עוצמתי, חד, שמודע היטב לנעשה מעבר לגבולו ופועל בנחישות ובתקיפות נגד דורשי רעתנו".

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, ומפקד
סטריק (משמאל). "אין רבים בצה"ל שתכלית שירותם היא סיוע הומניטרי לאזרחי מדינה עוינת"(צילום: דובר צה"ל)

סטריק התייחס גם להתבססות האיראנית בסוריה: "על אף התייצבותו של המשטר בסוריה, אתגרי הזירה עודם מורכבים ומונחים לפתחנו. אנו מבחינים היטב בניסיונות ההתבססות ההולכת וגוברת של איראן באזורים רבים בסוריה. אנו רואים כיצד מנסים האיראנים להשתמש בשטח סוריה כנתיב להעברת אמצעי לחימה לארגון הטרור חיזבאללה בלבנון".

 

מפקד פיקוד הצפון התייחס לפעילות המנהלת: "אין רבים בצה"ל שתכלית שירותם הצבאי היא סיוע הומניטרי לאזרחים במדינה עוינת. אין רבים שזכו, לעתים קרובות גם בכל תקופת חייהם, להציל כל-כך הרבה אנשים. בתום שנים ארוכות שבהן היו הישראלים לאויב בעיני שכנינו ברמת הגולן הסורית, הם ראו אותנו לראשונה כמי שטיפלו, שחמלו, שהעניקו סיוע".

 

בחמש השנים האחרונות טופלו בעזרת המנהלת כ-4,900 פצועים, בהם 1,300 ילדים. כמו כן הועברו מעבר לגדר כ-26 אלף ארגזים של ציוד רפואי, כ-49 אלף חבילות מזון לתינוקות, כ-1,700 טונות מזון וכ-350 טונות של ביגוד.


פורסם לראשונה 18/11/2018 22:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
מפקד פיקוד הצפון סטריק
צילום: דובר צה"ל
מומלצים