שתף קטע נבחר

"חשבתי שאני הולך למות": מעלית עם נוסעים צנחה 85 קומות

ששת הנוסעים במעלית, בהם אישה בהריון, שמעו כבל נקרע וצנחו לאורך עשרות קומות. "חיבקנו זה את זה והתפללנו", סיפרו. המעלית עצרה את נפילתה ונתקעה בין הקומות 10 ו-11

שישה נוסעים חולצו ממעלית במגדל הנקוק לשעבר בשיקגו - גורד השחקים התשיעי בגובהו בארצות הברית - לאחר שצנחו 85 קומות. ששת הנוסעים, בהם אישה בהיריון, ירדו בשבוע שעבר מהמסעדה שבקומה ה-95, צנחו במהירות את כל עשרות הקומות - ונתקעו בין קומה 11 לקומה 10 - קומות החניון של הבניין.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

אחד מכבלי המעלית נקרע - והנוסעים שמעו רעשים וחוו ירידה מהירה ותזזיתית יותר מהצפוי. אחד מהנוסעים, התייר ג'יימי מונטמיור שהיה יחד עם אשתו במעלית, סיפר לרשת CBS: "חשבתי שאני הולך למות. ירדנו במעלית ופתאום הרגשתי שאנחנו נופלים ושמעתי רעשים". חלקיקים של אבק החלו לחדור למעלית - והזוג נבהל. "ידעתי שמשהו לא בסדר", סיפרה אשתו של מונטמיור, מאנה. הזוג סיפר כי הם התחבקו והחלו להתפלל. נוסעים אחרים סיפרו כי שררה בהלה במעלית - "חלק צעקו, חלק בכו וחלק לחצו על כפתור החירום".

 

מעלית צנחה נתקעה מגדל הנקוק שיקגו ארה
(צילום: רויטרס)

 

מעלית צנחה נתקעה מגדל הנקוק שיקגו ארה
(צילום: רויטרס)
 

 


מעלית צנחה נתקעה מגדל הנקוק שיקגו ארה
(צילום: רויטרס)

מעלית צנחה נתקעה מגדל הנקוק שיקגו ארה
(צילום: Chicago Fire Department)

 

מעלית צנחה נתקעה מגדל הנקוק שיקגו ארה
(צילום: MCT)

 

ששת הנוסעים, שלא הכירו זה את זה דקות ספורות לפני התקרית, הבינו רק לאחר החילוץ את גודל הסכנה שחוו. המעלית עצרה את נפילתה, והנוסעים נתקעו בין קומות.

 

הנוסעים שהו במעלית במשך כשעתיים וחצי בזמן שכוחות הכיבוי שהוזעקו לזירה עמלו על חילוצם. מפקד תחנת המשטרה בעיר פטריק מלוני סיפר שהחילוץ היה מסובך מהרגיל: "זה היה מצב די מסוכן - הכבלים שנקרעו היו מעל המעלית. לא יכלנו לעשות חילוץ בין מעליות, היינו צריכים לשבור קיר בקומה ה-11 כדי לפתוח את דלתות המעלית".

 

הכוחות הצליחו לבסוף לשבור קיר ולחלץ את הנוסעים בשלום. איש לא נזקק לטיפול רפואי. המעלית שנתקעה ושתי מעליות נוספות במגדל נסגרו לתיקונים ולבדיקת האירוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
החילוץ הדרמטי מהמעלית התקועה בשיקגו
צילום: רויטרס
מומלצים