שתף קטע נבחר

חוק "נאמנות בתרבות" יעלה להצבעה: "ממשלת הצנזורה ממשיכה לדהור"

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת אישרה את הצעת התיקון לחוק שיזמה השרה מירי רגב - והיא תועבר כעת להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. המתנגדים תקפו: "בגידה בתרבות ובחופש היצירה"

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת אישרה היום (ג') את הצעת התיקון לחוק התרבות והאמנות, הידוע בתור חוק "הנאמנות בתרבות". כעת תועבר ההצעה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.  

 

שרת התרבות והספורט מירי רגב בדיון על חוק הנאמנות במליאת הכנסת (צילום: יואב דודקביץ')
שרת התרבות והספורט מירי רגב בדיון על חוק הנאמנות במליאת הכנסת(צילום: יואב דודקביץ')

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה כי "דווקא ביום שבו התרבות הישראלית קוטפת עוד פרס, ממשלת הצנזורה ממשיכה לדהור ולדרוס בדרך את הענף הישראלי המצליח ביותר. לחוקי נאמנות אין מקום בישראל הדמוקרטית ורק על מנת למנוע את החוק הזה הממשלה הזאת צריכה להתפזר".

חוק הנאמנות בתרבות של שרת התרבות והספורט מירי רגב ()
חוק הנאמנות בתרבות של שרת התרבות והספורט מירי רגב

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, הצטרף לדבריה של זנדברג - ואמר: "ננצל את כל הסדקים בקואליציה כדי לנסות ולהפיל אותו בהצבעה. מאחורי חוק 'נאמנות בתרבות' לא עומד שום דבר חוץ מגחמה אישית ושיקולי פריימריז של שרת התרבות מירי רגב.

אני יודע שיש הרבה אנשים בקואליציה שמתנגדים לו".

 

 ח"כ מאיר כהן, חבר ועדת החינוך: "חוק 'נאמנות בתרבות' הוא למעשה בגידה בתרבות. בגידה בחופש היצירה, כבילת ידיהם של הכותבים, סתימת פיותיהם של השחקנים והגבלת מוחם של היוצרים. משרד התרבות שאמון על עידוד היצירה וטיפוח האומנות, הפך בימים אלה באופן רשמי למשרד שפוגע באומנות וזה יירשם כאחד מהאירועים הקשים של האומנות בישראל"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב דודקביץ'
השרה מירי רגב
צילום: יואב דודקביץ'
מומלצים