שתף קטע נבחר

הסדר טיעון: סחר ברובים צבאיים - וקיבל פחות מהעונש המינימלי

תושב חיפה קנה רובי M-16 מחייל צה"ל תמורת עשרות אלפי שקלים, הודה והורשע - וירצה פחות משלוש שנות מאסר. הפרקליטות הסכימה להסדר "נוכח המורכבות הראייתית בתיק". השופטת: העונש נמוך מהנורמה, אך מבטא אופק שיקומי לנאשם

 

ארכיון. רובה M-16 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
ארכיון. רובה M-16(צילום: דובר צה"ל)

שגיא סבג, בן 36 מחיפה, סחר בשלושה רובי M-16 שנגנבו מצה"ל, הודה במעשים וחתם על הסדר טיעון - וירצה פחות משלוש שנות מאסר. בית המשפט המחוזי בעיר אישר את ההסדר על אף העונש המקל, וקבע כי העונש אינו חורג בהרבה ממתחם הענישה המינימלי. כלי הנשק לא אותרו עד היום.

 

הפרשה החלה בחודש מרץ האחרון, כאשר חייל המשרת בבסיס חוות השומר קיבל שני כלי נשק לצורך תפקידו, ובמקום להחזירם לנשקייה גנב אותם והוציאם מהבסיס. בהמשך גנב החייל נשק נוסף. באמצעות אחד מחבריו יצר החייל קשר עם סבג והציע לו לקנות את כלי הנשק. מהאישום המתוקן עולה כי במספר מפגשים בין השניים והמתווך, רכש סבג את כלי הנשק תמורת עשרות אלפי שקלים.

 

סבג הורשע על פי הודאתו בשלוש עבירות של רכישה והחזקת נשק. הפרקליטות החליטה להסכים להסדר הטיעון לאחר עדותו של החייל – שהיה העד המרכזי נגד הנאשם. התובע ציין בבית המשפט, כי ההחלטה התקבלה "נוכח המורכבות הראייתית בתיק", והוסיף כי למרות שהעונש "נמוך במידה מסוימת" מממתחם הענישה בעבירות אלה, "הוא עדיין ראוי והולם".

 

בהנחה שינוכה שליש ממאסרו, צפוי הנאשם להשתחרר בתוך פחות משנה. השופטת רבקה פוקס ציינה בגזר הדין כי אמנם מדובר בעונש נמוך מהנורמה, אך יש בו מחד "להביע את מורת הרוח מהפרה בוטה של החוק בעבירות חמורות, אך מאידך גיסא יש בו אופק שיקומי לנאשם".

עורך דין רונן חליוה ()
עו"ד רונן חליוה
 

עו"ד רונן חליוה, שייצג את הנאשם, אמר בדיון כי הודאתו חסכה זמן שיפוטי רב, שכן ברשימת עדי התביעה היו קרוב ל-50 עדים. לאחר מתן גזר הדין אמר: "נוכח הקשיים הראייתיים כפי שעלו במהלך הדיונים, תוקן כתב האישום באופן מהותי. כפועל יוצא מכך הוסכם על עונש שיאפשר את שחרורו של מרשי ממאסר תוך פרק זמן קצר".

 

עוד לפני כן הורשע בבית הדין הצבאי החייל שגנב את כלי הנשק וסחר בהם. הוא נדון לשבע שנות מאסר וחצי. גם המתווך בעסקת הנשק עמד למשפט צבאי - הוא הורשע ודינו טרם נגזר.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
רובה M-16. ארכיון
צילום: דובר צה"ל
מומלצים