שתף קטע נבחר

"צלמו את סבא וסבתא, שלא תצטערו". הטקס השנתי ליוצאי מדינות ערב

ריטה, שירי מימון ומרגול הופיעו, אלפי בני אדם ציינו את היציאה וגירוש היהודים ממדינות ערב ומאיראן - והשרה גמליאל קראה להוריד אפליקציה כדי לתעד את הדור הוותיק

אלפי בני אדם השתתפו אמש (יום ה') בטקס הממלכתי השנתי לציון היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ואיראן שנערך בארנה בירושלים.

 

את הטקס, שהתקיים זו השנה הרביעית, הנחתה רותם אבוהב, והופיעו בו בין היתר ריטה, שירי מימון, עידן עמדי, מרגלית צנעני, נדב גדג', זהבה בן, רגב הוד, אלי לוזון, בן סנוף, פירקת אל נור ורבקה זוהר. הטקס עמד בסימן 70 שנה למדינה ועמד על "תרומתה של יהדות ערב ואיראן לתקומתה ובניינה של מדינת ישראל".

גילה גמליאל  (צילום: אביתר ניסן)
השרה גילה גמליאל בטקס(צילום: אביתר ניסן)
 

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אמרה בטקס: "באנו לתת קול לפרק שלם וחשוב שלא סופר עד היום בתולדות ישראל, הפרק של יהודי המזרח. שעון החול הולך ואוזל ועל כולנו להתגייס לכתיבת ותיעוד הפרק של יהודי המזרח בסיפור תולדות העם היהודי".

 

גמליאל קראה לדור הצעיר להוריד את אפליקציית "רואים את הקולות" של משרדה ולתעד את סבם וסבתם "בטרם יהיה מאוחר. אני לא הספקתי ואמי כבר איננה, ועל כך אני מצטערת".

 

לפי הודעת המשרד, גמליאל הקצתה 10 מיליון שקלים לטובת "רואים את הקולות", מיזם לאומי לתיעוד מורשת יהודי המזרח באמצעות גביית עדויות מצולמות של אזרחים ותיקים יוצאי ערב ואיראן.

 

בשנתיים האחרונות, נמסר, צוותי ההפקה של המשרד לשוויון חברתי המונחים על ידי קרן ספילברג מתעדים אזרחיות ואזרחים ותיקים ברחבי הארץ. בחודש הבא, יורחב המיזם באמצעות האפליקציה החינמית שעליה דיברה גמליאל (היא זמינה כבר כעת בחנויות האפליקציות).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביתר ניסן
השרה גילה גמליאל בטקס
צילום: אביתר ניסן
מומלצים