שתף קטע נבחר

אימהות בעוטף עתרו נגד העברת הכסף הקטארי: "לא נותנים לחמאס דמי חנוכה"

תושבים מעוטף עזה פנו לבג"ץ במטרה למנוע את המשך העברת הכספים הקטאריים לרצועת עזה. העותרים דורשים להפסיק את העברת התשלום "כל עוד חמאס שולט ברצועה או שלא ניתן לוודא שהכסף אינו מועבר לידיו"

אימהות מעוטף עזה עתרו היום (ב') לבג"ץ במטרה למנוע את הפעימה השנייה של העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה.

תשלום משכורות לפקידי חמאס (צילום: AFP)
הכסף הקטארי הגיע לעזה(צילום: AFP)

תשלום משכורות לפקידי חמאס (צילום: רויטטרס)
(צילום: רויטטרס)

בתחילת החודש שעבר אפשרה ממשלת ישראל העברה של כ-15 מיליון דולרים במזומן שהועברו לרצועה כדי "לשלם משכורות לפקידים". העברת הכספים נעשתה במסגרת הסכמות שאליהן הגיעה ישראל עם שלטונות קטאר, וכחלק מאותן ההסכמות צפויות העברות כספים נוספות בחודשים הקרובים.

 

מטרת העתירה הבהולה, שהוגשה באמצעות ארגון "שורת הדין", היא הוצאת צו ביניים שיורה למדינה למנוע את העברת הכספים עד להכרעה בעניין או לכל הפחות למנוע את העברת הכספים הקרובה שאמורה להתבצע בתחילת החודש. הכספים מועברים במזוודות מזומנים ולא ניתן לבצע מעקב אחר אופן מימוש הכספים.

 

 

"יש להפסיק לאלתר את העברת הכספים הזו כל עוד רצועת עזה נמצאת תחת שלטון ארגון הטרור חמאס, או כל עוד לא ניתן להבטיח שהכספים או חלקם לא יעברו לידי חמאס ויאפשרו את הסלמת פעילותו", נכתב בעתירה.

העתירה הבהולה, שהוגשה באמצעות ארגון "שורת הדין". עו"ד ניצנה דרשן לייטנר ()
העתירה הבהולה, שהוגשה באמצעות ארגון "שורת הדין". עו"ד ניצנה דרשן לייטנר
 

תושבים מהעוטף פנו במכתב לראש הממשלה ושר הביטחון, לשר האוצר ולשר לביטחון פנים והתריעו כי "העברת הכספים היא דבר שנגוע בחוסר סבירות קיצוני וכן באי חוקיות מובהקת". העותרים דרשו כי המדינה תמנע כל העברת כספים נוספת. עד כה לא התקבל מענה מצד ראש הממשלה או השרים.

 

מאיה אקרמן, תושבת קיבוץ אור הנר שחתמה על העתירה, אמרה: "לא ייתכן שילדינו חוטפים טילים וממשלת ישראל מעניקה לחמאס 'דמי חנוכה' בתמורה לכך".

 

נשיאת ארגון "שורת הדין", ניצנה דרשן לייטנר, אמרה: "בפעם האחרונה שהממשלה העבירה 15 מיליון דולר לחמאס עבור 'שקט' היא קיבלה בתמורה 500 רקטות. ארגון טרור לא קונים בכסף, לא נותנים לחמאס מעות חנוכה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים