שתף קטע נבחר

צרפת תעניק פרס לארגון "בצלם" ולמקבילו הפלסטיני

ראש הממשלה אדואר פיליפ יעניק את הפרס ל"בצלם" ו"אל חאק" ביום השנה ה-70 להכרזת האו"ם על זכויות אדם. נציגי הארגונים: "כבוד לזכות למען עתיד ללא כיבוש". השרה רגב: "זהו לא פרס - אלא אות קלון"

 

 

ארגון זכויות האדם הישראלי בצלם, ומקבילו הפלסטיני אל-חאק, זכו בפרס הלאומי לזכויות אדם לשנת 2018 בצרפת - כך נודע היום (ד'). הפרס יוענק על ידי ראש הממשלה אדואר פיליפ לחמישה ארגונים החשופים ללחצים בשל פועלם.

 

 

האירוע יתקיים בפריז ב-10 בדצמבר, יום זכויות האדם הבינלאומי, ובו יצוינו 70 שנה להכרזת האו"ם בדבר זכויות האדם. לצד בצלם ואל-חאק זכו השנה בפרס מגיני זכויות אדם מסין, קולומביה, ניגריה ובלארוס. בטקס ישתתפו גם שרת המשפטים ניקול בלובה ונשיאת המועצה הצרפתית המייעצת לזכויות האדם כריסטין לזרז'.

 

הפרס מוענק מטעם ממשלת צרפת תחת השם "חירות, שוויון ואחווה" וניתן מדי שנה מאז 1988. בעבר זכו בו מגיני זכויות אדם מניקרגואה, חוף השנהב, האיטי, קמבודיה, קולומביה, רואנדה, צרפת ועוד.

הנציג הפלסטיני ב או
מנכ"ל בצלם, חגי אלעד(צילום: UN TV)
 

ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ (צילום: AFP)
ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ(צילום: AFP)

מירי רגב (צילום: אלכס קולומויסקי)
שרת התרבות והספורט מירי רגב(צילום: אלכס קולומויסקי)

מנכ"ל בצלם, חגי אלעד, מסר: "לכבוד הוא לנו לזכות בפרס יחד עם עמיתינו מארגון אל-חאק, ובמיוחד בשנת ה-70 להכרזה בעולם בדבר זכויות האדם. אנו חולקים עם אל-חאק את אותם הערכים ואת ההבנה שסיום הכיבוש הוא הכרחי לעתיד המבוסס על זכויות האדם, שוויון וחירות".

 

מנכ"ל אל-חאק, שעואן ג'בארין, הוסיף: "זהו כבוד גדול לזכות בפרס יחד עם בצלם. ביחד אנחנו פועלים לשים קץ לתרבות ה'פטור מעונש' כדי שפלסטינים יוכלו לממש את זכויות האדם שלהם במלואן".

 

ההודעה זכתה כצפוי לביקורת בישראל. שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה בתגובה: "זהו לא מקור לגאווה ואין לחגי אלעד ויתר חברי הארגון שהפך כבר מזמן לסוס טרויאני נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל, כל סיבה להיות שמחים. זהו לא פרס - אלא אות קלון.

 

"כשעל במה אחת, לצד 'בצלם' יעלו לקבל את הפרס גם נציגי הארגון 'אל חאק' הפלסטיני הפועל לחרמות BDS נגד מדינת ישראל ושבראשו עומד שעואן ג'ברין שהשתייך לארגון הטרור 'החזית העממית לשחרור פלסטין', הדבר מעיד על בושה גדולה. 'בצלם' זה ארגון שיש להוקיע ולעצור את פעילותו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
רה"מ צרפת אדוארד פיליפ
צילום: AFP
מומלצים