שתף קטע נבחר

ג'וליאני לא מבין אינטרנט, ויצא לו שטראמפ בוגד

עורך דינו של טראמפ, המכהן גם כיועצו לענייני אבטחת סייבר, צייץ בטעות רצף תווים שקישר לאתר לא-קיים בהודו. מתנגדי הנשיא קנו את הכתובת ופרסמו בה: "טראמפ בוגד". מפה זה רק נהיה מביך יותר

טעות פשוטה שעשה בטוויטר עורך דינו של דונלד טראמפ רודי ג'וליאני נוצלה על-ידי מעצב אתרים כדי להביך את פרקליטו של נשיא ארה"ב, ומעלה את השאלה עד כמה ג'וליאני – המשמש גם כיועץ של טראמפ לענייני ביטחון סייבר – מבין בעולם האינטרנט.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

רודי ג'וליאני ציוץ שגוי דונלד טראמפ בוגד  ()
טראמפ בוגד. האתר שאליו מוביל כעת הציוץ של ג'וליאני

דונלד טראמפ ראש העיר ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני (צילום: AFP)
ג'וליאני עם הנשיא. "טוויטר אפשרה לשתול מסר מבחיל"(צילום: AFP)

ג'וליאני פרסם בשבוע שעבר ציוץ בטוויטר שבו כתב כי החקירה שמנהל התובע המיוחד רוברט מולר בנוגע להתערבות רוסיה בבחירות בארה"ב "יצאה משליטה". עם זאת, אחרי הביטוי G-20 (שפירושו ארגון 20 הכלכלות המתועשות) שכח ג'וליאני להציב רווח, והמילה הבאה – In – נדבקה אל הביטוי הזה. התוצאה הייתה רצף התווים G-20.In – רצף שבהיעדר רווח המערכת של טוויטר קוראת באופן אוטומטי ככתובת אינטרנט ומקשרת אליה. הסיבה לכך היא ש-In היא סיומת אינטרנט של אתרים בהודו.

 

באותה העת לא הייתה הכתובת הזו שייכת לאיש, ולכן החליט ג'ייסון ולסקס, מעצב אתרים מאטלנטה, לקנות אותה בחמישה דולרים ולפרסם בה את הכיתוב: "דונלד ג'יי טראמפ בוגד בארצנו".

 

הציוצים שסיבכו את ג'וליאני:

 

בעקבות מעשהו של ולסקס, כל מי שקרא את הציוץ של ג'וליאני ולחץ על הקישור הועבר מיד אל אתר שבו מתנוססת כתובת התוקפת את הבוס של ג'וליאני. עד שג'וליאני הבחין בטעות כבר הפך הציוץ לאחד הפופולריים ביותר שלו אי פעם, והוא זכה לשלל שיתופים ותגובות. עד עתה לא מחק ג'וליאני את הציוץ המביך, והוא ממשיך להופיע בעמוד הטוויטר שלו.

 

ג'וליאני, ראש העיר ניו יורק לשעבר, הוכרז בשנה שעברה כיועץ של הבית הלבן לענייני בטיחות בתחום הסייבר, אך תגובתו לסערת הרשת מעידה, כך נראה, שהוא לא מבין מה בדיוק קרה לציוץ שלו. במקום לתקן את הטעות הוא תקף את טוויטר, מתוך מחשבה שהיא האשמה. "טוויטר אפשרה למישהו לפלוש לטקסט שלי ולשתול בו מסר מבחיל נגד הנשיא", כתב.

 

הציוץ רק גרר עוד התבדחויות על חשבון ג'וליאני. "היועץ לביטחון סייבר של טראמפ לא יודע איך טוויטר עובד", כתב היועץ הדמוקרט ברד ריסון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
רודי ג'וליאני. איך האינטרנט עובד?
צילום: AP
מומלצים