שתף קטע נבחר

הוסגר מברזיל עבריין מ"הסניף הדרומי" של אברג'יל

כמעט ארבע שנים אחרי שאילן בן שטרית נשלח ל-26 שנות מאסר בגין עמידתו בראש ארגון פשע באילת, הוסגר בנו חן לישראל. הבן נמלט לדרום אמריקה לאחר הרשעתו בסחיטה ב"סניף הדרומי" של העבריין יצחק אברג'יל

חן בן שטרית, שנמלט ב-2015 לדרום אמריקה לאחר שהורשע בסחיטה באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע, הוסגר הערב (יום ד') מברזיל לישראל. כעת, עם שובו לארץ, יחודש משפטו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע וייגזר דינו.

 

בן שטרית, שנמנה עם "הסניף הדרומי" של העבריין יצחק אברג'יל, הוסגר לארץ כמעט ארבע שנים אחרי שאביו, אילן בן שטרית, ואחרים - נשלחו לעונשי מאסר כבדים בגין מעורבותם בפשיעה.

יצחק אברג'יל (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
יצחק אברג'יל(צילום: מוטי קמחי)

 

על האב אילן, שעמד בראש ארגון הפשיעה באילת, נגזרו אז 26 שנות מאסר. יניב מלול ואורן אלמקייס, שניהלו ביחד עם האב את הארגון בדרום, נשלחו ל-17 ו-12 שנות מאסר (בהתאמה). ארבעה חברי ארגון אחרים נשלחו אף הם למאסר.

 

ההרשעה המהדהדת התבססה בעיקרה על עד מדינה, שהשתייך בעבר לארגון הפשיעה וחצה את הקווים. העד אמר בעבר על האב אילן: "הוא הראש של אילת, דרכו עובר כל הפשע באילת, כל הפשע הרציני, ואף אחד לא יכול להעז להתעסק איתו באילת או במקומות אחרים".

 

הבן חן נעצר בברזיל באוגוסט בשנה שעברה לבקשת ישראל לצורך הסגרתו. בספטמבר השנה קבע בית המשפט העליון של ברזיל כי בן שטרית הוא בר הסגרה לישראל. מאחר שבעת ביצוע העבירות החוק בברזיל למאבק בפשע המאורגן לא היה עדיין בתוקף, קבע בית המשפט העליון במדינה הדרום אמריקנית כי ההסגרה היא בגין עבירת הסחיטה באיומים ולא בגין היות הסחיטה במסגרת ארגון פשיעה.

 

המעורבים הורשעו בעבירות חמורות במסגרת הארגון שפעל באילת במשך חמש שנים. המורשעים, כל אחד לפי חלקו, היו שותפים לפעילותו וקידומו של הארגון, כלכלו את הארגון באמצעות הפעלת בתי הימורים ומתן הלוואות בריבית קצוצה בעסק להמרת כספים בעיר אילת, ובמסגרת הארגון הפעילו אלימות ובפרט ניסו לרצוח אנשים שעמדו בדרכם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
יצחק אברג'יל
צילום: מוטי קמחי
מומלצים