שתף קטע נבחר

הסרטון והסערה: שערורייה גזענית במיס יוניברס

מיס אמריקה התבדחה על מיס וייטנאם ועל נציגת קמבודיה, שלא דוברות אנגלית. "אתם יכולים לדמיין את זה? קמבודיה המסכנה", אמרה. אחר כך הגיעה ההתנצלות ואיתה התמונות המשותפות, החיבוקים והאימוג'י עם הלב

 

 

מיס אמריקה מתנצלת, לאחר שאמירות שלה הובילו לסערה ולהגדרתה כבוּרה שונאת זרים: בסרטון אינסטגרם נראתה מיס אמריקה שרה רוז סאמרס, בת 24, משוחחת בתאילנד - שם מתקיימת תחרות מיס יוניברס השנתית - עם מלכת היופי של קולומביה, ולריה מוראלס, ועם מלכת היופי של אוסטרליה, פרנצ'סקה הונג. "מיס קמבודיה כאן ולא מדברת כלל אנגלית, ואף אדם אחר לא דובר את שפתה", אמרה סאמרס. "אתם יכולים לדמיין את זה? פרנצ'סקה אומרת שזה ממש להתבודד, ואני אמרתי כן, ושזה גם ממש מבלבל. קמבודיה המסכנה". צפו בסרטון.

 

מלבד האמירות נגד מלכת היופי של קמבודיה, התבדחה הנציגה האמריקנית גם על חשבון מלכת יופי אסיאתית אחרת, מיס וייטנאם, ה'הן נייה. "היא מתיימרת לדעת טוב אנגלית, ואז את שואלת אותה שאלה אחרי שיחה ארוכה וכל הזמן היא רק מהנהנת בראשה", אמרה סנדרס, כשהיא מחקה אותה. "היא מקסימה", הוסיפה - כשהיא צוחקת.

מיס ארה
מתוך הסרטון

מיס ארה
נציגת ארה"ב, שרה רוז סאמרס(צילום: AFP)

מיס קמבודיה (צילום: EPA)
מלכת היופי של קמבודיה(צילום: EPA)

 

 
View this post on Instagram

❤️

A post shared by Francesca Hung (@francesca.hung) on

 

אחרי הביקורת החריפה שספגה באינסטגרם, סאמרס מנברסקה השתמשה ברשת החברתית כדי למסור את התנצלותה: "ברגע שבו ניסיתי להראות את האומץ של כמה מאחיותיי, אמרתי משהו שהבנתי שהתפרש כלא מכבד, ואני מתנצלת. כל חיי, החברויות שלי והקריירה שלי סובבים את היותי אישה רחומה ואמפטית". לצד הפוסט פרסמה סאמרס תמונה שלה ושל המתחרות האחרות מחובקות יחדיו.

 

מיס קמבודיה: אני דוברת את שפת האהבה

מלכת היופי של קמבודיה, רם סינאט, פרסמה את אותה תמונה וכתבה: "הניסיון שלנו מעניק לנו את האפשרות לראות וללמוד תרבויות שונות. אני מדברת את שפת האהבה, הכבוד וההבנה. אני אוהבת את כל אחיותיי". מיס אוסטרליה האנג הגיבה בתמונה שלה, של סאמרס, מוראלס, סינאט ונייה. היא הוסיפה לכך אימוג'י של לב.

 

בתחרות בבנגקוק משתתפת גם מלכת היופי של ישראל, ניקול רזניקוב. במוקדמות הייתה רזניקוב למתמודדת הראשונה בהיסטוריה של התחרות שצעדה על המסלול עם מכנסיים בחלק שמוקדש לבגדי ערב. בנוסף, טרנסג'נדרית ראשונה לקחה חלק בתחרות, נציגת ספרד אנג'לה פונס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים