שתף קטע נבחר

הפגישה האחרונה שלי עם רונה רמון

מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין נפרד בטור מיוחד מרונה רמון, הפעילה הציבורית ששכלה את בעלה האסטרונאוט ובנה הטייס, לאחר שהלכה לעולמה אחרי מאבק בסרטן: "עשייתה העניקה השראה"

 

רונה רמון רצתה שישראל תמשיך ותהיה מקום שטוב לגדול ולחיות בו. כמי שהייתה שותפה מלאה למסלול החיים של אילן רמון ז"ל לאורך עשרות שנים בחיל האוויר, ובהמשך גם במשימתו הלאומית כאסטרונאוט הראשון שלנו, נחשפה והכירה רונה את הערכים המובילים של כל אלו שעוסקים בתעופה ובחלל. ילדיה - אסף, יפתח, טל ונועה - גם הם גדלו לתוך עולם הערכים הזה.

 

וכך, את שביטאו אילן ואסף במסלול שירותם - שאיפה למצוינות, דיוק, מקצוענות ומיומנות, לצד נועם הליכות וגישה אנושית, את כל אלו מימשה רונה במסגרת חזון הנצחתם.

 

הטמעת נושא החלל והעיסוק בתעופה ובטיסה מעסיקים את כל אלו הבאים בשערי הכיתות והמועדונים, שקרן רמון הקימה. כל ילדה וילד הנוגעים בעולמות התוכן הללו הופכים את החברה הישראלית כולה לטובה יותר.

 

רונה רמון (באדיבות:
רונה רמון(באדיבות: "קרן רמון" )

מפקד חה״א אלוף עמיקם נורקין (צילום: דובר צה
מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין(צילום: דובר צה"ל)

בהרצאותיה ובשיחותיה עם קהלים בארץ ובעולם, הקרינה רונה את העוצמה הטמונה בערכים הללו, ושיקפה את השילוב שבין שקט, קור רוח וחום אנושי עם שאיפה מתמדת לשיפור ויוזמה מתמשכת להצטיינות.

 

לפני כחודש נפגשנו בביתה. לראשונה פגשה רונה מפקד חיל אוויר צעיר ממנה. וכך, במהלך השיחה, חשתי את הרגש האימהי שנשזר במילותיה. התפללתי שזו לא תהיה פגישתנו האחרונה.

 

בעשייתה העניקה רונה השראה לסובבים אותה. היא עיצבה וחיזקה את מורשתם של אילן ואסף, מורשת שאנו, אנשי חיל האוויר, מאמינים בה מאוד. משפחת חיל האוויר מחבקת את נועה, יפתח וטל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גבריאל בהרליה
רונה רמון
צילום: גבריאל בהרליה
מומלצים