שתף קטע נבחר

"הבנתי שזה אפשרי": בן העדה האתיופית הראשון שמסיים קורס טיס

סגן י' יקבל את כנפי הטיסה שלו בטקס "מסדר כנפיים" בשבוע הבא בחצרים, ויהיה לנציג העדה הראשון אי פעם שסיים את הקורס היוקרתי. "כמו בכל התחלה היו דעות קדומות", אמר. "הבנתי שיש לי מקום, זו זכות להיות חלק מכוח משמעותי של צה"ל והמדינה"

 

 

השמיים הם לא גבול: לראשונה בחיל האוויר הישראלי, יסיים בן העדה האתיופית קורס טיס וישרת כנווט קרב. בשנים האחרונות התקבלו לקורס היוקרתי כמה בנים ובנות מהעדה והחלו את דרכם בו - אך נשרו במהלכו. י' יקבל את כנפי הטיסה ביום רביעי הקרוב בטקס "מסדר כנפיים" בבסיס חיל האוויר בחצרים.

 

"להיות בצוות האוויר מבחינתי זו הזכות לקחת חלק בכוח מאוד משמעותי של צה"ל ושל מדינת ישראל בכלל", סיפר י'. "כשהגעתי לקורס, כמו כל אחד כשמגיע למקום חדש, היו דעות קדומות ומחשבות, אבל הופתעתי לגלות שיש מסביבי אנשים - אנשים שמחים, כועסים, אנשים שאתה רב איתם, שאתה שמח איתם - פשוט בני אדם. הבנתי שזה אפשרי, שיש לי מקום. יש עם מי להתקדם ואיך להתקדם.

 

"תחושות של סוף קורס הן מורכבות", המשיך י'. "מצד אחד, לסיים שלוש שנים ארוכות שבהן השקעת כל כך הרבה, והזמן שסוף סוף הגיע לעמוד על רחבת המסדרים ולקבל כנפיים. מצד שני, זו רק תחילת הדרך".

סגן י' נווט קרט בוגר קורס טיס (צילום: דובר צה
סגן י' - הראשון לסיים קורס טיס מבני העדה האתיופית(צילום: דובר צה"ל)

בוגרי קורס טיס, מחזור 177 (צילום: דובר צה
בוגרי קורס טיס, מחזור 177(צילום: דובר צה"ל)

במסר לכל מי שחולם להגיע אל הקורס, או להגשים חלומות אחרים, אמר י': "תגיעו לכל מקום שאליו תרצו עם כל הרצון להצליח, לשנות, לשפר, לעשות כי טוב שאתם יכולים. זה מה שעושה אותנו לצבא חזק יותר".

 

טקס הענקת כנפי טיסה לבוגרי קורס טיס במחזור 177 יתקיים ביום רביעי הבא, ה-26 בדצמבר. הטקס יתקיים בסימן 70 שנים ל"מבצע חורב" ובמעמד ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, ראש המטה הכללי רב-אלוף גדי איזנקוט, ומפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים