שתף קטע נבחר

בנט קנה את המפלגה מהשר לשעבר שאמר: "שקד יפה כמו נשות הרייך"

בנט קנה את המפלגה מבעוד מועד לקראת יום הפקודה, אך פריצקי שכיהן תחת השם בתור סיעת יחיד העביר אותה לנאמנות ולא ידע מי רכש אותה. שר התשתיות לשעבר תקף לא פעם את איילת שקד, בעיקר באמירות סקסיסטיות: "פעם ראשונה ששרת משפטים יכולה לככב בלוח שנה שתלוי במוסכים"

 

 

עוד לפני ההכרזה על פרישתם של נפתלי בנט ואיילת שקד ממפלגת הבית היהודי, השניים רכשו את מפלגת "צל"ש" (ציונות ליברליות ושוויון) של שר התשתיות לשעבר יוסף פריצקי לקראת "יום פקודה".

 

לאחר פרישתו ממפלגת שינוי כיהן פריצקי כסיעת יחיד תחת השם צל"ש, ומאז שעזב את הכנסת המפלגה נוהלה בנאמנות על ידי עורך דין, כך שפריצקי לא ידע על זהותם של הרוכשים.

 

בעקבות הצהרתם של שני השרים על המפלגה החדשה שתתנהל בשותפות דתית-חילונית, פריצקי מתח ביקורת בחשבון הפייסבוק שלו ורמז כי השותפות אינה מציאותית. "זה מזכיר לי את גן החיות שבו היה כלוב ועליו כתוב: 'וגר זאב עם כבש'. ובאמת, בכלוב שהו כבש וזאב. אחד הצופים תהה: איך זה עובד? השיב לו השומר: כל יום מביאים כבש חדש".

 

"שקד יפה כמו נשות הרייך". יוסף פריצקי (צילום: אלי אלגרט) (צילום: אלי אלגרט)
"שקד יפה כמו נשות הרייך". יוסף פריצקי(צילום: אלי אלגרט)
 

נפתלי בנט ואיילת שקד הצהרה משותפת (צילום: EPA)
בנט ושקד אמש(צילום: EPA)

פריצקי לא הסתיר את דעותיו השליליות על שרת המשפטים, ולא פעם השתמש באמירות סקסיסטיות כלפיה. עם מינויה לשרת המשפטים כתב פרציקי כי "זאת הפעם הראשונה בישראל ששרת משפטים יכולה לככב בלוח שנה שתלוי במוסכים". למרות הביקורת הקשה שספג בעקבות דבריו, הוא המשיך באותו הקו. 

 

"איילת שקד יפה כמו נשות הרייך", התייחס שוב למראה החיצוני של השרה, ולאחר שפרסמה תמונה עם בעלה כתב: "כבר בגרמניה הבין גבלס שכדי להכשיר כל שרץ גזעני ופשיסטי - צריך להראות תמונות יפות של אנשים יפים. היופי מעוור ומכשיר את השרץ". פריצקי הוסיף כי "אנשים פתאים (והם הרוב) אומרים לעצמם: לא יכול להיות שאדם יפה/מקסים/מיוחד כזה - יעשה רע. והיא עושה הרבה מאוד רע. וככל שירבו תמונותיה בפוזות כאלה ואחרות - כך הרוע יתגבר".

 

רשימת יעדי מפלגת צל"ש לא עודכנו עדיין, ולפי אתר הכנסת המטרות הן לקיים את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, לשאוף ליחסי שלום עם ארצות ערב יחד ותרון הסכסוך עם הפלסטינים תוך קביעת גבולות קבע מוסכמים,

שוויון זכויות מדיני וחברתי לכל אזרחי ותושבי ישראל, חופש דת ומדת, ומשק חופשי וליברלי.

 

השרה שקד דיברה אמש על הצורך בשותפות אמיתית בין חילונים לדתיים: "ב-2012 הגענו לבית היהודי, חילונית ודתי, שותפות אמיתית בין דתיים לחילונים. שש שנים עברו, ואני אסירת תודה לציונות הדתית שפתחה בפניי את דלתה. תמיד הרגשתי בבית, אני חשה אהבה לציבור הזה, הבית היהודי הפך להיות כוח משמעותי, מפלגה קטנה במספר אבל גדולה בהשפעה, השגנו הישגים רבים".

 

שקד ובנט הוסיפו כי "יש לנו הערכה רבה לנתניהו על תרומתו למדינת ישראל, אבל אסור שהימין האמיתי והמחנה הלאומי כולו יהיה שבוי בידי דמות אחת. אנחנו לא עוזבים את הציונות הדתית - אנחנו מרחיבים את הבית. אנחנו מגדילים דרמטית את גוש הימין. נוכל להחזיר מנדטים שבורחים מהליכוד שמאלה, למפלגות שמתחפשות לימין, אך הן בעצם שמאל. המהלך הזה יציל את הימין בבחירות הקרובות, וייצר לראשונה ימין אמיתי, ימין שלא מזגזג, שלא מניח את טובתו האישית מעל טובת המדינה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
נפתלי בנט ואיילת שקד
צילום: AFP
מומלצים