שתף קטע נבחר

"נתניהו קיבל מארה"ב 7 מ-8 הבקשות שלו"

גורם מדיני בכיר מגדיר כמוצלחת את פגישת רה"מ עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בברזיל. הסוגיה היחידה שלא נפתרה: עסקת מכירת ה-F-16 לקרואטיה. התקדמות גם בנושא שגרירות הונדורס

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה עם מזכיר המדינה של ארה
נתניהו ומייק פומפאו בברזיל(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

גורם מדיני בכיר סיכם בצהריים (יום ד', שעון ישראל) בסיפוק את פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול בברזיליה עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, שנערכה בשולי השבעת נשיא ברזיל החדש, ז'איר בולסונרו. לדבריו, נתניהו הציג בפני פומפאו שמונה בקשות, שכולן התקבלו למעט המחלוקת שעדיין מתנהלת על עסקת המכירה של מטוסי ה-F-16 מישראל לקרואטיה. "ישראל קיבלה כמעט את כל מה שביקשה", אמר.

 

אמש לפני הפגישה הדגישו הן נתניהו והן פומפאו כי ידונו בסוגיות השונות הנוגעות לאיומים כלפי ישראל בצפון מצד סוריה וחיזבאללה. לדברי הגורם, ראש הממשלה יצא מהפגישה בתחושה שיש לישראל השפעה בתחומים מסוימים, וכי יחד עם ארה"ב מקדמות שתיהן רעיונות שונים בנוגע לסוריה.

 

 

 

הגורם המדיני הוסיף כי הוא מקווה שהונדורס תעביר את השגרירות שלה לירושלים בחודשיים הקרובים, ובמקביל ישראל תפתח שגרירות בהונדורס. הדברים נדונו בפגישה בין נתניהו לבין נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס. לדברי הגורם, הונדורס ביקשה מישראל "לפתוח פתח אצל ארה"ב", ולכן נערכה פגישה משולשת בין נתניהו, הרננדס ופומפאו.

 

"ישראל רוצה לסייע למדינות דרום אמריקה לפתור חלק מהבעיות בתחומי המים, הכלכלה והביטחון, וגם לארה"ב יש אינטרס בכך", אמר הגורם.

 

לדבריו, בפגישה נוספת שקיים נתניהו - עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן – נמסר לו שהונגריה מקדמת כעת תוכנית חדשה בכל הנוגע למוזיאון השואה במדינה.

 

אתמול, לפני הפגישה עם פומפאו, שלח נתניהו רמז עבה כשהודה על תמיכת ארה"ב ב"מאמצי ההגנה העצמית שלנו נגד סוריה וחיזבאללה ממש בימים האחרונים". הוא הוסיף כי: "נשוחח על שיתוף הפעולה האינטנסיבי בין ישראל לבין ארה"ב, שיעסוק גם בשאלות העולות בעקבות ההחלטה האמריקנית לגבי סוריה (הסגת הכוחות של צבא ארה"ב, א"א). נדון כיצד להעמיק אף יותר את שיתוף הפעולה המודיעיני והמבצעי בסוריה ובמקומות אחרים, ועל הדרכים לבלום את התוקפנות האיראנית במזרח התיכון. זאת מטרה משותפת".

 

בתחילת השבוע אמר גורם מדיני בכיר כי נתניהו ביקש מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ שנסיגת כוחותיו מסוריה תתבצע בהדרגה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
נתניהו ופומפאו, אמש
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
מומלצים