שתף קטע נבחר

יו"ר הבנק המרכזי בארה"ב: "לא אתפטר גם אם טראמפ יבקש"

ברקע הביקורת של הנשיא האמריקני על תפקודו של ג'רום פאוול על כך שהוא "פוגע בכלכלה" בשל העלאת שיעור הריבית, אמר האחרון כי לא קיבל מסרים מהבית הלבן בנוגע לנושא וכי לא יעזוב את תפקידו אפילו אם טראמפ ידרוש

יו"ר הבנק המרכזי בארצות הברית ג'רום פאוול הודיע היום (ו') כי לא קיבל שום מסר מהבית הלבן בנוגע לתפקודו וכי הוא אינו מתכוון להתפטר מתפקידו גם אם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ יבקש ממנו לעשות כן.

 

דונלד טראמפ וג'רום פאוול (צילום: AP, AFP)
דונלד טראמפ וג'רום פאוול(צילום: AP, AFP)

טראמפ, שמינה את פאוול לתפקיד בפברואר האחרון, ביקר אותו באחרונה באופן חריף ופומבי על תפקודו ואף האשים אותו כי הוא "פוגע בכלכלה" בכך שהעלה את שיעור הריבית. פאוול אמר כי לפי שעה לא מתוכננת לו פגישה עם טראמפ.

 

בחודש דצמבר 2018 החליט פאוול על העלאת שיעור הריבית ל-0.25 אחוז. רגע לפני ההחלטה, מסר טראמפ בציוץ טוויטר את התנגדותו החד- משמעית בעניין - ולא בפעם הראשונה. "תרגישו את השוק, תפסיקו להסתמך על מספרים חסרי משמעות. בהצלחה!".

 

הנשיא דונלד טראמפ תקף בשורה של הזדמנויות את הפד בעקבות העלאות הריבית הקודמות שביצע והטיל ספק בכישוריו של ג'רום פאוול להוביל את הבנק המרכזי. "זה מדהים שבמצב שבו הדולר חזק מאוד ולמעשה אין אינפלציה, העולם סביבנו מתפוצץ, פריז עולה בלהבות וסין בדרכה למטה, הפד שוקל עוד העלאת ריבית. תיהנו מהניצחון!", צייץ הנשיא.

 

חודשיים לפני כן, כשנשאל האם הוא מתחרט על מינויו של פאוול לתפקיד, ענה הנשיא: "מוקדם עדיין לומר, אבל ייתכן". קודם לכן, במתקפה קודמת, התלונן הנשיא על כך שהפד "השתגע" ("Gone Crazy") בהחלטה שלו על הצמצום המוניטרי.

 

טרם מינויו ליו"ר הבנק המרכזי, כיהן פאוול (64) בחמש השנים האחרונות כחבר מועצת הנגידים של הפד, אליה מונה בתקופת הנשיא הקודם ברק אובמה. בתקופת כהונתו הוא תמך במדיניות הריבית האפסית שנקט הפד תחת כהונתה של ג'נט ילן, וגם בתוכניות ההקלה הכמותית של הבנק המרכזי, שבמסגרתן הוזרמו טריליוני דולרים לשווקים. בשנה האחרונה הוא אף הצהיר על תמיכתו במדיניות הנוכחית, של העלאה מתונה, הדרגתית ו"סבלנית" של הריבית.

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP, AFP
דונלד טראמפ וג'רום פאוול
צילום: AP, AFP
מומלצים