שתף קטע נבחר

חתולים מבותרים, היטלר במהופך: החשוד ברצח האחיות

ב-14 בינואר דיווח גיל פרג למשטרת ארגנטינה על היעלמות אמו ודודתו, אתמול נמצאו גופותיהן של הישראליות פרחיה סרוסי ולילי פרג בחצר ביתו לצד הדרכונים - והוא נעצר. "אם לא תיתנו לי לדאוג לחתולים תמצאו גופה", אמר לשוטרים. מההיעלמות ועד הסוף הטרגי: שבועיים של חיפושים במנדוסה

 

 

הוא דיווח על היעדרות אמו ודודתו - ואתמול הפך לחשוד היחיד ברצח של שתיהן: 14 יום אחרי שהשתיים נעלמו, נמצאו אמש (שבת) גופות האחיות הישראליות לילי פרג ופרחיה סרוסי במנדוסה שבארגנטינה. הגופות אותרו ליד חצר ביתו של גיל פרג, בנה של פרחיה. דובר מחלקת החקירות במשטרת מנדוסה מרטין אהומדה תיאר בשיחה עם ynet את השתלשלות החקירה.

 

לפני שבועיים ב-11 בינואר הגיעו לילי פרג, בת 54, ופרחיה סרוסי, בת 63 מרחובות, למנדוסה. לילי חיה באוסטרליה, שם היא עבדה כחוקרת ומרצה למיקרוביולוגיה באוניברסיטת ניו אינגלנד. השתיים הגיעו לבקר את בנה של סרוסי, שמתגורר בארגנטינה ומשמש מהנדס אלקטרוניקה. משדה התעופה הן לקחו מונית לדירה ששכרו במרכז מנדוסה וישנו שם ביום שישי. בני המשפחה של השתיים יצרו איתן קשר לאחרונה באותו לילה, ומאז נותק עימן הקשר.

גיל פרג ()
גיל פרג החשוד ברצח אמו ודודתו
 

הנעדרות בארגנטינה- פרחיה סרוסי (מימין), לילי פרג (משמאל)  ()
אמו של גיל פרג, פרחיה סרוסי (מימין) ואחותה, לילי פרג

בשבת בבוקר, 12 בינואר, גיל פרג אסף אותן ב-9:30 מאותה דירה והן עלו על אוטובוס לדירה שבה גר גיל. מצלמת וידיאו שמוצבת לפני הבית שלו אימתה ששלושתם נכנסו לדירה באותה שעה. גיל סיפר בחקירה כי בשבת בלילה, בסביבות 21:00, הן חזרו לדירה במרכז מנדוסה. הוא, לדבריו, הראה להן איך להגיע לתחנת האוטובוס, אבל לא הלך איתן ונשאר בדירתו. דובר משטרת מנדוסה אמר כי לא נמצא תיעוד לכך שהן יצאו מהדירה, וזו הייתה לדבריו הסתירה הראשונה בעדותו.

 

ביום שני, 14 בינואר, גיל פנה למשטרה והגיש תלונה על היעלמות שלהן. בשלב הזה נפתחה חקירה. "פשטנו על הדירה שלו ומצאנו שהוא גר בדירת חדר אחד עם פגרים של חתולים, מקום שלא נחמד להישאר בו. אין לו כיסאות. יש רק מיטה אחת. לא סביר שהן נשארו לישון בדירה שלו", אמר הדובר. החתולים נמצאו מבותרים, ובחקירתו טען גיל כי הם גססו, וכי "הדת שלו לא מאפשרת לו לקבור אותם".

 

 

על פי הדיווחים גיל פרג ניהל חמש חברות שהקימה אימו בארגנטינה, אך היה שקוע בחובות כבדים. בדירתו נמצאו שני מיליון פסו ארגנטינאי (כ-50 אלף דולר), ביורו ובדולרים - וכן כלי נשק רבים. גיל אמר לעיתונאים כי הוא מחזיק בכלי הנשק לצורך ביטחונו האישי, מכיוון שביתו נפרץ עשרות פעמים. הוא ביקש מהציבור לסייע בחיפושים אחר אמו ודודתו, וסירב לומר מה הוא מעריך שעלה בגורלן. 

 

ב-18 בינואר, שבוע לאחר ההיעלמות נכנסו השוטרים לדירה של גיל ומצאו כתמי דם: "לקחנו דגימות של כתמי דם והשווינו אותן ל-DNA שלקחנו מהדירה של הנשים, באמצעות מברשות השיניים שהשאירו שם. הצלבנו את ה-DNA של מברשות השיניים וכתמי הדם והייתה התאמה. אחרי שהשגנו ראיות מפלילות הודענו שגיל הוא החשוד המרכזי ברצח אמו ודודתו".

 

גיל לא שיתף פעולה עם החקירה בשום שלב. אחד האחים של האישה, משה, הגיע מישראל למנדוסה. לפני שבועיים נמצאה גופה במנדוסה והיה חשש שאולי זו הגופה של אחת הנשים, אף שמצבה הראה שמדובר במקרה ישן יותר. "ואולם, כאשר ביקשנו מגיל לתת דם כדי לעשות בדיקת DNA הוא סירב, ואת הבדיקה עשינו באמצעות דגימת ה-DNA של משה. בדיקות הדם כאמור הצביעו על התאמה", הוסיף דובר המשטרה. הוא ציין כי שגרירות ישראל בארגנטינה "עזרה לנו מאוד בכל מאמצי החקירה. הקונסולית הישראלית בבואנוס איירס יעל נהיר הגיעה למנדוסה וסייעה לנו מאוד".

 

מעצרו של גיל פרג (באדיבות משטרת מנדוסה)
מעצרו של החשוד ברצח הכפול(באדיבות משטרת מנדוסה)

מעצרו של גיל פרג (באדיבות משטרת מנדוסה)
(באדיבות משטרת מנדוסה)
 

בריאיון לאולפן ynet ב-22 בינואר אמר משה פרג כי מיום הגעתו לארגנטינה, ביום שישי שלפני כן, "אנחנו בקשר עם הבן גיל, משוחחים איתו. אנחנו מנסים להבין אם יש לו רמז למה שקרה. כל מה שאני יודע זה שנמצאו אצלו כלי נשק, וכולם היו ברישיון. אם הם לא היו ברישיון, הוא היה נכלא מזמן. אין לי מושג אם זה קשור לפרשה הספציפית הזאת, או שזה משהו שקשור לאורח החיים שלו".

 

שלשום, 25 בינואר, חלה פריצת הדרך - וגיל פרג נעצר. לאחר שנעצר, אמר כי אם לא יתאפשר לו לשוב לביתו כדי "לדאוג לחתולים ולתת להם תרופות", החוקרים ימצאו גופה. בכך רמז על כוונתו לשים קץ לחייו.

 

 

דובר המשטרה אמר כי "בחיפושים שעשינו בדירה השכורה של שתי האחיות מצאנו את הכסף שלהן, נעליים, תיקים, מברשות שיניים. הכסף הוכיח שהן לא נסעו לשום מקום". עוד סיפר אהומדה שכאשר פלג הגיע למנדוסה הוא השתמש בשם Floda reltih, שמו של אדולף היטלר במהופך.

 

אמש נמצאו הגופות של האחיות. הן אותרו בפינת חצר הבית של גיל פרג, בעומק של כמטר וחצי, אחרי שהמשטרה חפרה בשטח עם טרקטורים ונעזרה בכלבי גישוש. לצד הגופות נמצאו הדרכונים שלהן.

  

השופטת-חוקרת קלאודיה ריוס קיימה במקביל מסיבת עיתונאים שבה דיווחה על הראיות שהובילו להחלטה לעצור את פרג. לדבריה, במהלך פשיטה של המשטרה על ביתו נערך חיפוש גם באתר בנייה סמוך, שם הם מצאו דגימות דם בשק בטון. כמו כן נמצאה במקום חולצה של אדם צעיר ועליה כתמי דם, וכן בדלי סיגריות. מדבריה של ריוס עולה כי במשטרה הארגנטינאית חשדו מהרגע הראשון שגיל אחראי להיעלמותן של שתי הנשים, אך ככל הנראה חיכו לתוצאות הבדיקות של ה-DNA ושל דגימות הדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים