שתף קטע נבחר

מסתמן: המדינה לא תגן על שטייף בתביעת נוה

חושפת פרשת "מין תמורת מינויים" אמנם הגיעה להבנה מול המדינה על כך שלא תועמד לדין פלילי בגין הדרך שבאמצעותה השיגה את חומריה, אולם נראה שעם התביעה האזרחית היא תיאלץ להתמודד לבד

הדס שטייף, אפי נוה, שי ניצן ()
הדס שטייף, אפי נוה, שי ניצן
 

העיתונאית הדס שטייף שחשפה את פרשת "מין תמורת מינויים" בזכות חומרים שהשיגה לכאורה מפריצה לטלפון האישי של ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה, תצטרך להתמודד כנראה עם התביעה האזרחית ללא סיוע מהמדינה. זאת לאחר שהגיעה ככל הנראה להבנה מול המדינה על כך שלא תועמד לדין פלילי בגין הדרך שבה השיגה את החומרים.

 

 

 

מקורות משפטיים בכירים הבהירו כי שטייף, עיתונאית גלי צה"ל, הגיעה באמצעות היועצת המשפטית של התחנה להבנות עם פרקליט המדינה שי ניצן שלא תועמד לדין פלילי בשל העבירות שביצעה לכאורה. עם זאת, נוה הגיש תביעת נזיקין אזרחית נגד שטייף, בטענה שעברה על חוק האזנות הסתר כאשר פירסמה חומרים מהטלפון האישי שלו, והוא דורש ממנה פיצויים בגובה של 1.5 מיליון שקל.

 

בתום התייעצויות שקיימו ראשי פרקליטות המדינה, משרד הביטחון, פרקליטות מחוז תל־אביב והפרקליטות הצבאית, מסתמן כי המדינה לא תגן על שטייף בתביעה זו, ואם העיתונאית תפסיד בתביעה - המדינה לא תישא בעלות הפיצויים.

 

הסיבה: שטייף השיגה לכאורה את החומרים תוך ביצוע עבירה, ועל פי הנוהג משרד הביטחון מגן על עובדיו בתביעת נזיקין רק כאשר העבירה לכאורה נעשתה בידיעתו או באישורו - וזה אינו המקרה בפרשה זו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידן מילמן, מוטי קמחי
אפי נוה והדס שטייף
צילום: עידן מילמן, מוטי קמחי
מומלצים