שתף קטע נבחר

פוליטיקאי רוסי נעצר בפרלמנט: "חיסל שני אנשים"

הבית העליון בפרלמנט הרוסי הצביע בעד שלילת חסינותו של ראוף ארשוקוב, שחשוד שהורה לרצוח שני אנשים. מיד אחרי ההצבעה הוא ניסה להימלט ונתפס. במקביל נעצר אביו, בכיר בחברת הגז הלאומית

חבר פרלמנט רוסי שחשוד שהורה לרצוח שני אנשים נעצר היום (ד') בפרלמנט במוסקבה, לעיניי החברים ההמומים. הוא ניסה להימלט אך נתפס במהרה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

הבית העליון של הפרלמנט (מועצת הפדרציה) הצביע לשלול את החסינות של ראוף ארשוקוב, נציג אזור קרצ'בו-צ'רקסיה בצפון הקווקז. יו"ר מועצת הפדרציה, ולנטינה מטביינקו, סיפרה: "הוא ניסה לצאת החוצה ולעזוב את הדיון. אמרתי לו לשבת, בגלל שהוא אמור היה לדבר ולספק הסבר. הוא חזר".

ראוף אראשוקוב  ()
ראוף ארשוקוב

חבר הפרלמנט סרגיי קלשניקוב היה באולם שבו הייתה ההצבעה כשהשוטרים עצרו את ארשוקוב. הוא אמר שאיש לא ציפה שדבר כזה יקרה. "זאת הייתה הפתעה מוחלטת לכולם, כולל לחשוד, שאיחר לדיון", אמר לסוכנות הידיעות אינטרפקס.

ראוף אראשוקוב  (צילום: AP)
(צילום: AP)
  

ארשוקוב, בנו של איש עסקים ידוע, נבחר לבית העליון של הפרלמנט ב-2016 והפך לחבר הצעיר ביותר במועצת הפדרציה – רק בן 31. הוא חשוד שהורה לרצוח פוליטיקאי ופעיל פוליטי בקרצ'בו-צ'רקסיה. שתי הרציחות היו ב-2010. בשנה שעברה סיפרו גורמים בחקירה ששלושה חשודים העידו נגד ארשוקוב.

 

בהמשך היום הודיעו החוקרים שאביו של ארשוקוב, ראול, מנהל בכיר בחברת הגז הלאומית "גזפרום", נעצר בחשד למעילה. החוקרים הוסיפו שהם עורכים חיפושים בבתים ובמשרדים בכמה יישובים במסגרת חקירת העבירות של ראול ובנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים