שתף קטע נבחר

המרמיטה קבעה: החורף נגמר, האביב בפתח

אלפים התקבצו על גבעה בפנסילבניה והמתינו לתחזית השנתית ביום המרמיטה. ב-07:30 הגיעה הבשורה - המרמיטה יצאה מהמאורה ולא ראתה את הצל של עצמה, בפעם ה-19 בלבד ב-133 שנה: "לכו לקנות בגד ים"

 

 

מדי שנה, ב-2 בפברואר, מתקבצים אלפי אנשים על גבעה בפאתי העיירה פנקסוטוני בפנסילבניה. במשך שעות ארוכות הם ממתינים בקור מקפיא, ומצפים לבואם של 15 גברים במגבעות – ומרמיטה שתקבע אם החורף מסתיים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

מקורו של החג באגדה גרמנית. לפי האגדה, אם המרמיטה יוצאת ממחילתה לאחר שנת החורף – ואינה רואה את הצל של עצמה – סימן שהחורף הגיע לסופו. אם היא רואה את הצל, נראה שהחורף יישאר עוד שישה שבועות נוספים. 

  (צילום: AP)
יום המרמיטה בפנסילבניה(צילום: AP)
 

  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

ההתרגשות בפנסילבניה הייתה גדולה, למרות שמארגני הטקס החליטו מראש על "התחזית" של המרמיטה ולאורך השנים התברר שלפעמים הם טועים ובגדול. מעט לפני 07:30 בבוקר הרגע הגורלי הגיע. מארגני הטקס הודיעו שהמכרסם שנבחר למשימה, "פנקסוטוני פיל", יצא ממאורתו. מארגני הטקס בישרו לקהל בשמו: "מאמינים יקרים, אין לי צל. זה הולך להיות אביב יפהפה! במקומכם הייתי יוצא וקונה בגד ים".  

 

לפי "סקיי" הטקס מתקיים כבר 133 שנה, וזו רק הפעם ה-19 שפיל חוזה שהאביב יגיע מוקדם. הבשורה הגיעה בזמן שהמערב התיכון של ארה"ב מתאושש מגל קור קיצוני, עם טמפרטורות שהגיעו בחלק מהמקומות ל-50 מעלות מתחת לאפס.

  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

"יום המרמיטה" מתקיים כבר יותר ממאה שנה. החג צבר תאוצה מאז הסרט "לקום אתמול בבוקר" משנת 1993, שבו חוזר הגיבור (ביל מארי) לסקר את אירועי "יום המרמיטה" שוב ושוב.

 

האירוע המרכזי מתקיים בפנקסוטוני, אך בארה"ב יש עוד שלל טקסים, בין השאר בסטייטן איילנד בניו יורק שם קובע המכרסם צ'אק את שינויי מזג האוויר. כמו פיל, גם צ'אק ראה את הצל של עצמו – מה שאומר שהאביב יגיע מוקדם מהרגיל. גם השנה ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, לא הגיע לטקס. הוא הפסיק להגיע אחרי תקרית מצערת ב-2014, אז נשמטה מידיו של ראש העיר המרמיטה שארלוט, והיא מתה שבוע לאחר מכן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
המכרסם "פנקסוטוני פיל"
צילום: AP
מומלצים