שתף קטע נבחר

טנזניה שולחת לכלא את "מלכת השנהב" הסינית

אשת העסקים יאנג פנגאן נעצרה אחרי מרדף משטרתי והורשעה בהברחת 860 חיטי פילים. היא ושני סייענים נשלחו ל-15 שנות מאסר. ציד הפילים גרם לירידה של 20% במספרם באפריקה בתוך עשור

"מלכת השנהב" מובאת לבית המשפט(צילום: AFP)

בית משפט בטנזניה גזר אתמול (ג') 15 שנות מאסר על אישה סינית שזכתה לכינוי "מלכת השנהב", אחרי שהורשעה בהפעלת אחת מרשתות הברחת השנהב הגדולות באפריקה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

יאנג פנלאן, סינית בת 69 שחיה במדינה המזרח-אפריקנית מאז שנות ה-70, נעצרה ב-2015 בדאר א-סלאם, העיר הגדולה בטנזניה, בחשד להברחת 860 חיטי פילים בין השנים 2014-2000.

 

מדובר בשלל שלשם השגתו נדרש טבח בעשרות עדרי פילים. לפי דיווח ברשת BBC, פנלאן, אשת עסקים שהחזיקה במסעדה ובחברת השקעות בדאר א-סלאם, נעצרה אחרי מרדף משטרתי.

שנהבי פילים (צילום: AFP)
חיטי שנהב. ארכיון(צילום: AFP)

(צילום: רויטרס)

מלבד פנלאן, בית המשפט גזר על שני אזרחי המדינה עונש דומה. הם הורשעו באיסוף חיטי השנהב מאזורים שונים בטנזניה והעברתם לידי פנלאן, שסחרה בהם.

 

בנוסף, נגזר על השלושה תשלום קנס משותף של 13 מיליון דולר - בערך כפליים שווי השוק של חיטי השנהב שהוברחו. אם לא ישלמו את הקנס, נקבע, הם ירצו עוד שנתיים בכלא. פרקליטי השלושה הודיעו כי יערערו על ההחלטה.

ציד הפילים הביא לירידה של כ-20% במספר הפילים באפריקה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ציד הפילים הביא לירידה של כ-20% במספר הפילים באפריקה(צילום: רויטרס)

פעילים למען בעלי חיים וסביבה בירכו על מעצרה ואמרו כי מדובר באחד התיקים החשובים ביותר בשנים האחרונות במסגרת המאבק בסחר בשנהב.

 

ציד לא-חוקי הביא לירידה של כ-20% באוכלוסיית הפילים באפריקה בעשור האחרון. לפי הערכות האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע, הציד גרם לכך שמספרם פחת בכ-110,000 בתקופה זו, והיום נותרו ביבשת רק כ-415,000 פילים. השנהב הוא מצרך יוקרתי ומבוקש בעיקר ביבשת אסיה, שם משתמשים בו לתכשיטים ולעיטורים שונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
"מלכת השנהב" מובאת למשפט
צילום: AFP
מומלצים