שתף קטע נבחר

פירוק הרשימה המשותפת: עודה וטיבי ירוצו יחד, בל"ד התאחדה עם רע"ם

בתום שעות של משא ומתן ממושך על גיבוש רשימה ערבית משותפת הודיעו הצדדים על התמודדות כשתי סיעות נפרדות. חד"ש ותע"ל ירוצו ביחד תחת עודה וטיבי, בל"ד ורע"ם התאחדו

 

איימן עודה אחמד טיבי (צילום: עמית שאבי, יאיר שגיא)
ירוצו ביחד. טיבי ועודה(צילום: עמית שאבי, יאיר שגיא)

המפלגות הערביות המשיכו היום (חמישי) במשא ומתן המתמשך לקראת הבחירות באפריל, והחליטו בסופן על פירוק הרשימה השותפת ועל ריצה בשתי סיעות נפרדות.

 

מפלגת חד"ש של איימן עודה ומפלגת תע"ל של אחמד טיבי ירוצו ביחד, ובל"ד של ג'מאל זחאלקה ורע"ם של התנועה האיסאלמית התאחדו לרשימה אחת.

 

כל העדכונים וכל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

הרשימה הסופית שהוגשה כוללת את איימון עודה במקום הראשון וטיבי המקום השני. אחריהם הוצבו ח"כ עאידה תומא סלימאן, ח"כ אוסאמה סעדי, עופר כסיף, ח"כ יוסף ג'בארין, סונדוס סלאח, ג'אבר עסאקלה, טלאל אל-קארנווי וח"כ לשעבר יוסף עטאונה.

 

עם הגשת הרשימה אמר ח"כ עודה: "אני שמח שהצלחנו להגיע להסכמות לריצה משותפת. בזמן שהימין הכהניסטי מתאחד אנחנו חייבים לדאוג ששום קול לא יירד לטמיון. עבור האינטרסים של הציבור הערבי וכלל הכוחות הדמוקרטיים, הרשימה שלנו תייצר חזית מאוחדת ואלטרנטיבה של שמאל אמיתי, יהודי-ערבי. למען הזכויות שלנו והבטחת הייצוג שלנו, למען סיום הכיבוש, למען שלום צודק, למען דמוקרטיה ושוויון אמיתי, למען האינטרסים של שני העמים והמחנה הדמוקרטי הרחב ואל מול רוחות ההסתה, הגזענות ומסע הדה-לגיטימציה נגד האוכלוסיה הערבית שמפלגות הימין הקיצוני מנהיגות ב-4 השנים האחרונות".

 

השיחות החלו אמש ב-22:00 במועצת ערה ונמשכו עד 03:00 בהשתתפות חברי ועדת המעקב, ראשי רשויות ונציגים. מטעם כל המפלגות השותפות נמסרה ההחלטה על ריצה ברשימות נפרדות, אולם בחד"ש וברע"ם אמרו כי הניסיונות להגיע לרשימה משותפת - "הצעד היחיד במאבק נגד ממשלת הימין" - ממשיכים.

סיעת הרשימה המשותפת (צילום: אלי מנדלבאום) (צילום: אלי מנדלבאום)
סיעת הרשימה המשותפת(צילום: אלי מנדלבאום)
 

עאידה תומא, אימן עודה, ד
חברי מפלגת חד"ש

אוסאמה סעדי בחירות תע
אוסאמה סעדי (מימין)

חברי מפלגת תע
חברי מפלגת תע"ל

הרשימה המשותפת בבחירות 2015 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הרשימה המשותפת בבחירות 2015(צילום: AFP)

מחד"ש נמסר מוקדם יותר היום כי "אנחנו ערוכים להתמודדות נפרדת בבחירות, אבל מזהירים מאיבוד של קולות. הצגנו גמישות רבה במסגרת המו"מ, וחבל שבגלל משחקי כיסאות נסתכן בפגיעה באינטרסים של הציבור באיחוד, במיוחד לאור החיבורים בימין ובמרכז".

 

 ד
ג'מאל זחאלקה, חד"ש

עוד צוין כי "חד"ש תגיש את רשימתה לוועדת הבחירות היום אחר הצהריים, אך קוראת למפלגות השותפות לקחת אחריות על הפרויקט הקריטי שנקרא 'הרשימה המשותפת', כדי לשים את מלוא הכוח שלנו במאבק נגד הימין וכדי לשמור על הייצוג הערבי והדמוקרטי בכנסת".

 

ד"ר אחמד טיבי אמר כי "תע"ל הודיעה שתרוץ לכנסת לבד. הם מציעים לנו רק שני מקומות ברשימה מבין ה- 13 הראשונים, למרות שהכוח שלנו הוא הרבה יותר גדול". לטענת הנציגים, רק חבר המפלגה אוסאמה אלסעדי הגיע לשיחות.

 

יו"ר רע"ם, ד"ר מנסור עבאס, אמר: "אנחנו לא מתייאשים וממשיכים בניסיונות להגיע לבחירות עם רשימה משותפת כפי שהציבור הערבי רוצה. זה הצעד היחיד שדרכו ניתן להיאבק יחד נגד הגזענות, האפליה וממשלת הימין".

 

הדעות בחברה הערבית לגבי ריצה ברשימה משותפת לא אחידות. יש שתומכים במהלך, ואף מאיימים כי לא ישתתפו בבחירות אם הוא ייכשל. מצד השני, נשמעים קולות שטוענים כי "על הציבור להחליט במי לבחור, בלי לחצים להקמת רשימה משותפת".


פורסם לראשונה 21/02/2019 12:20

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
נציגי הרשימה המשותפת בבחירות הקודמות
צילום: AFP
מומלצים