שתף קטע נבחר

סקר "ידיעות אחרונות": הליכוד במקום השני, תיקו בין הגושים

נתניהו כבר לא מוביל: על פי סקר ענק שנערך אמש, לאחר מדגמי הטלוויזיה, רשימת כחול לבן מקבלת 36 מנדטים - והליכוד רק 30. המפלגות הקטנות נפגעות - רק 4 מנדטים לכחלון, ליברמן ומרצ. וגם: תוצאות צמודות בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

 

 

לראשונה מאז החלה מערכת הבחירות, הסקרים אינם מצביעים על הליכוד כמפלגה הגדולה בכנסת הבאה, אלא דווקא על כחול לבן, השחקנית החדשה במגרש. סקר נרחב של "ידיעות אחרונות" בביצוע מנו גבע וד"ר מינה צמח ממכון מדגם, שפורסם הבוקר (ו'), מלמד עד כמה מהדהד המפץ שעשו בני גנץ, יאיר לפיד וגבי אשכנזי.

 

כל העדכונים וכל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

אם הבחירות היו נערכות היום, רשימת כחול לבן הייתה מקבלת 36 מנדטים, לעומת 30 המנדטים של "הליכוד". מבחינת הגושים, נוצר מאבק של ראש בראש - נתניהו מול גנץ.

סקר ידיעות אחרונות בחירות 2019 בנימין נתניהו בני גנץ יאיר לפיד ()

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה התוצאות היו צמודות - 38% השיבו נתניהו אל מול 36% שהשיבו גנץ ולפיד ברוטציה. למרות זאת, רק 23% מאמינים שגנץ ולפיד ירכיבו את הממשלה הבאה, לעומת 59% שמעריכים כי נתניהו יעשה זאת, ללא קשר לעמדתם הפוליטית.

 

המפלגות הקטנות הן הנפגעות העיקריות מהמהלכים הפוליטיים. משמאל, "העבודה" נחלשת לשמונה מנדטים ו"מרצ" מקבלת ארבעה מנדטים בלבד.

 

גם בימין המפלגות הקטנות קטנות עוד יותר. "הימין החדש" של בנט ושקד מקבלת שישה מנדטים, "איחוד מפלגות הימין", שמאחדת את הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, מקבלת חמישה מנדטים, ליברמן וכחלון מקבלים ארבעה מנדטים בלבד כל אחד.

סקר ידיעות אחרונות בחירות 2019 בנימין נתניהו בני גנץ יאיר לפיד ()

סקר ידיעות אחרונות בחירות 2019 בנימין נתניהו בני גנץ יאיר לפיד ()

 

 

הסקר נערך לפני החלטת איימן עודה ואחמד טיבי לרוץ יחדיו ברשימת חד"ש-תע"ל, במקביל לרשימה ערבית אחרת - בל"ד-תע"ל. לפיו, שתי המפלגות יחד מתחלקות ב-12 מנדטים ושומרות על כוחן. אצל החרדים - ש"ס מקבלת חמישה מנדטים ו"יהדות התורה" זוכה בשישה. "גשר" של אורלי לוי-אבקסיס ו"זהות" של משה פייגלין לא עוברות את אחוז החסימה.

 

האם ישראל הולכת בכיוון של שתי מפלגות גדולות, בדומה לארה"ב? רוב הציבור בישראל, 44%, השיבו כי היו רוצים בכך. 34% מרוצים מהמצב כפי שהוא ואחוז גבוה יחסית, 22%, לא יודע להשיב מה השיטה העדיפה.

 

הסקר נערך אמש, לאחר פרסום הסקרים במהדורות החדשות בטלוויזיה, בקרב 707 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים