שתף קטע נבחר

הסדר עם מפקד הקריה לשעבר: יורד בשתי דרגות ולא יישלח לכלא

חצי שנה אחרי שיגאל בן עמי נחשד בשחיתות, הוגש נגדו כתב אישום במסגרת הסדר טיעון. מפקד הקריה לשעבר יודה בהפרת אמונים ושימוש ברכוש צה"ל שלא למטרות הצבא, יורד לדרגת רס"ן וירצה 100 ימי עבודות שירות

 

אלוף משנה יגאל בן עמי מפקד בסיס הקריה (צילום: דובר צה
בן עמי(צילום: דובר צה"ל)

מפקד בסיס הקריה לשעבר יודה במיוחס לו בכתב האישום - אבל לא ירצה מאסר בכלא צבאי: לבית הדין הצבאי בקריה הוגש היום (א') כתב אישום נגד יגאל בן עמי, לשעבר מפקד בסיס הקריה בתל אביב, בגין הפרת אמונים, שימוש ברכוש צה"ל שלא למטרות הצבא והתנהגות שאינה הולמת.

 

לפי כתב האישום, בן עמי ניצל את מעמדו על מנת לשנות שיבוץ ולהקל בתנאי שירות של חיילים שהקצין היה בקשרים חברתיים וכלכליים עם הוריהם, עשה שימוש פרטי בכלי רכב צבאיים והשתמש בחיילים תחת פיקודו לצרכים פרטיים.

 

במסגרת הסדר הטיעון שגובש עם הקצין, הוא יודה בכתב האישום שהוגש וייטול אחריות למעשים המפורטים בו. בהתאם להסדר, שיובא לאישור בית הדין הצבאי, יוטלו על בן עמי עונש של הורדת בדרגה מאלוף-משנה לרב-סרן, 100 ימי מאסר שירוצו בעבודות צבאיות, קנס בסך 22 אלף שקלים ומאסר על תנאי. דובר הצבא מסר כי "צה"ל מחויב לשמור על טוהר המידות בשורותיו, וימשיך לפעול להטמעת עקרון זה ולמיצוי הדין עם כל מי שייכשל בהתנהגותו".

 

גורם צבאי מסר כי בגיבוש ההסדר הובאו בחשבון אופי המעשים והיקפם, לצד שירותו הטוב והמסור של בן עמי לאורך השנים, סיום שירותו לפני כמה חודשים ברקע הפרשה ונטילת אחריות מצדו.

 

עוד יצוין כי בפרקליטות הצבאית החליטו שמעשי מפקד בסיס הקריה לשעבר היו ברף הפלילי הנמוך ולכן הוחלט להאשימות בעבירות קלות יותר ולא בסעיפי שוחד. לכן גם הוחלט להענישו בעבודות שירות ולא במאסר ממשי, תוך התחשבות בשירותו ותרומתו לאורך השנים.

 

"הקצין נטל אחריות על שגיאות מסוימות" 

מסניגורי הקצין, בהם עו"ד אבי עמירם, נמסר בתגובה: "המשמעות היא שלפי הסיכום שהושג, העבירה האזרחית היחידה בה יורשע בן עמי תתיישן אוטומטית עם מתן גזר הדין ולא יחול עליו רישום פלילי. הקצין הוא מפקד מוערך ורב זכויות שהשלים יותר מ-30 שנות שירות משמעותיות בשטח ובמטה".

 

עוד הוסיפו הפרקליטים: "אנו מברכים על הסדר הטיעון, שבמסגרתו הקצין נטל אחריות על שגיאות מסוימות שנפלו מצדו, תוך שהתקבלו טענות רבות מצדו. שאיפתו של הקצין היא להמשיך ולתרום בהקדם בעשייה משמעותית כמידת יכולתו".

 

מעצרו של בן עמי בחשד לעבירות שחיתות הותר לפרסום באוגוסט האחרון. מיד לאחר מכן הודיע הקצין על יציאתו לחופשה, ולנוכח החשדות הוא הקדים את מועד פרישתו מהצבא מינואר השנה לספטמבר בשנה שעברה.

 

עם מעצרו על ידי המשטרה הצבאית החוקרת, דווח כי בן עמי נחשד בכך שהשתמש במאגר כלי הרכב הבכירים של צה"ל, בהם מכוניות שטח שמשמשות אלופים, לטובת נסיעות פרטיות שביצע בעצמו בחופשות ובסופי שבוע, ואף העביר חלק מכלי הרכב לשימוש פרטי של קרוביו.

 

עוד הוא נחשד אז כי שיבץ לתפקידים נוחים בקריה חיילים שהם ילדיהם של אנשי עסקים שעימם היה בקשר כלכלי או חברי. כמו כן נחשד אז בן עמי כי קיבל הטבות או הנחות מקבלנים שמשפצים את מחנה הקריה.

 

בן עמי הכחיש אז את המיוחס לו, אך קשר את עצמו לחלק מהמעשים. הוא טען כי פעולותיו נעשו לפי הנהלים. בסביבתו אף טענו כי הוא הכחיש קבלת כסף תמורת שיבוצי חיילים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים