שתף קטע נבחר

בריטניה נגד חיזבאללה: הזרוע הפוליטית - לרשימת הטרור

הפרלמנט יצביע על הצעת חוק הקובעת כי חברות בארגון או סיוע לו ייחשבו עבירה פלילית. עד כה הכירה בריטניה רק בזרוע הצבאית כארגון טרור. "איננו יכולים להבדיל עוד בין הזרוע הצבאית של חיזבאללה לבין הזרוע הפוליטית"

בריטניה הודיעה היום (ב') כי בכוונתה להחרים את הזרוע הפוליטית של חיזבאללה, ולהכניס את כל הזרועות של הארגון לרשימת הטרור. עד כה הכירה בריטניה רק בזרוע הצבאית של הארגון השיעי כארגון טרור.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

הצעת חוק שהוגשה היום קובעת כי חברות בארגון או סיוע לו ייחשבו לעבירה פלילית. העונש המירבי על העבירה - עשר שנות מאסר. החוק אוסר גם כניסה של חברי הארגון לממלכה. אם הפרלמנט יאשר את החוק, הוא ייכנס לתוקף ביום שישי. 

"חיזבאללה ממשיך בניסיונותיו לערער את המצב השברירי במזרח התיכון". נסראללה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"חיזבאללה ממשיך בניסיונותיו לערער את המצב השברירי במזרח התיכון". נסראללה(צילום: AFP)

"חיזבאללה ממשיך בניסיונותיו לערער את המצב השברירי במזרח התיכון", כך מסר שר הפנים הבריטי סאג'יד ג'אוויד. "איננו יכולים להבדיל עוד בין הזרוע הצבאית של הארגון, שכבר הוצאה אל מחוץ לחוק, לבין הזרוע הפוליטית. לכן, קיבלתי החלטה להכניס את הארגון במלואו לרשימת הטרור".

 

שר החוץ ג'רמי האנט אמר כי "איננו יכולים להיות שאננים כשמדובר בטרור. זה ברור שההבחנה בין הגוף הצבאי לבין הגוף הפוליטי של חיזבאללה אינה קיימת. על ידי הגדרת הארגון בכללותו כארגון טרור, הממשלה שולחת מסר ברור שפעילותו אינה מקובלת".

 

עד כה התירה בריטניה לזרוע הפוליטית של הארגון לפעול בפומבי. הארגון גם לוקח חלק בצעדות "אל קודס" השנתיות הנערכות בממלכה בקריאה לחיסולה של ישראל. 

 

ב-2013 הוסיף האיחוד האירופי את הזרוע הצבאית של חיזבאללה לרשימה השחורה של ארגוני הטרור. את הצעד הדרמטי יזמו בריטניה, צרפת והולנד. לפני החלטת האיחוד האירופי הופיעה הזרוע הצבאית של חיזבאללה ברשימות השחורות של ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, בריטניה והולנד.

 

אחת הסיבות המרכזיות שהובילו להכללת הארגון הלבנוני ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי היא מעורבותו העמוקה במלחמת האזרחים בסוריה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה
מומלצים